SmartMed este un Program de învățare prin experiență practică în domeniul MedTech/HealthTech, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, în cadrul proiectului  „Stagii de practică și orientare pentru studenții mediciniști!” SPORSIM” SMIS 133315, al cărui beneficiar este Universitatea Titu Maiorescu.

 

Cui se adresează?

Programul se adresează studenților de la Facultatea de Medicină, Facultatea de Medicină Dentară și Facultatea de Asistență Medicală Generală din cadrul Universității Titu Maiorescu.

 

Cum se desfășoară?

Perioada de desfășurare este cuprinsă între 03 aprilie și 28 mai 2023.

 

Timp de 32 de ore cuprinse în 4 module de învățare practică, participanții au ocazia să își dezvolte competențele de care au nevoie în medicina viitorului, alături de experții de top în med tech și business medical, raportându-se la:

Modulul 1 – Comunicare și parteneriat terapeutic în era digitală

Modulul 2 – Inovație și design thinking în HealthTech

Modulul 3 – Arhitecturi ale sistemelor medicale – de la senzori la realitatea augumentată

Modulul 4 – Soluții software în domeniul medical

 

Înscrierea se realizeză în baza completării unui formular disponibil online.

 

Activitățile se desfășoară față în față în locațiile Universității Titu Maiorescu, pe grupe cu un număr mediu de 16 participanți în weekend sau în timpul săptămânii:

  • Grupele din timpul săptămânii – 8 intâlniri * 4 ore/zi (16.00 – 20.00) sau
  • Grupele din weekend – 2 weekenduri – 4 întâlniri * 8 ore/zi (9.00 – 18.00)

 

Programul se finalizează cu o evaluare a cunoștințelor participanților dobândite la fiecare modul în baza cărora primesc un certificat de participare.

 

De asemenea, la finalul programului se va organiza un concurs cu premii pentru studenții beneficiari în proiectul SPORSIM. Astfel, studenții care vor participa la toate cele patru module și vor obține un punctaj mediu mai mare de 75% vor beneficia de un premiu în valoare de 2000 de lei.

 

Acordarea premiilor se va realiza de către o comisie de concurs, pe baza unei Metodologii de acordare a premiilor (click aici) pentru dezvoltarea competențelor MedTech/HealthTech.

 

Obiectivul programului

Un raport Deloitte sugerează că digitalizarea, inteligența artificială și robotizarea vor schimba modul în care se realizează o varietate de activități medicale și că instruirea personalului din domeniul sănătății pentru adaptarea la aceste schimbări este crucială (Deloitte, 2018). Schimbările în domeniul sănătății care se preconizează să apară în următorii ani țin de utilizarea de aplicații mobile pentru sănătate de către populația sănătoasă și de către pacienți, purtarea dispozitivelor care monitorizează indicatori relevanți pentru sănătate (wearable devices), utilizarea bioprintării 3D, utilizarea Big Data în a face predicții despre sănătatea populației și reducerea costurilor serviciilor de sănătate prin intermediul tehnologiei (OECD, 2017).

 

Drept urmare, obiectivul acestui program are în vedere, pe de o parte, conștientizarea utilității tehnologiei în practica medicală, iar pe de altă parte, deprinderea unor cunoștințe de bază privind rolul și accesul la următoarele categorii de tehnologii:

  • Telesănătatea, telemedicina, E-health și mHealth axate pe practici medicale în diagnosticarea și monitorizarea pacienților, noțiuni generale.
  • Big Data, registrele digitale ale pacienților și inteligența artificială, în prelucrarea prin metode moderne a unui volum mare de informații medicale preluate din înregistrări digitale ale stării de sănătate ca suport pentru luarea deciziilor medicale și pentru automatizarea anumitor proceduri.
  • Dispozitive care monitorizează sănătatea (wearable devices). Internet-of-Things (IoT) cu rol specific în monitorizarea pacienților prin intermediul dispozitivelor mobile și a celor montate în locuință (senzori) pentru monitorizarea inclusiv a factorilor de mediu cu influență asupra sănătății.
  • Asistenții digitali personali (personal digital assistants; PDA), dispozitive mici, portabile, ce pot fi utilizate pentru a avea acces în timp real la informații despre medicamente, registrele digitale ale pacienților și inclusiv literatură medicală.
  • Realitatea augmentată și realitatea virtuală utilizată în sectorul medical, cu elemente tridimensionale create pe calculator pentru diferite activități, cum ar fi educație (simulări tridimensionale) sau susținerea unui stil de viață sănătos (exerciții fizice sub formă de jocuri).

 

„Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”.

 

În cadrul modulelor de învățare, experiența practică prin exerciții de grup facilitate va constitui 50% din timp (4 ore/grupa) și va consta, printre altele, în: simulări ale interacțiunii medic pacient, exerciții pentru însușirea conceptelor prezentate, debriefing pentru conștientizarea atitudinilor în relația terapeutică, manevrarea tehnologiei VR/AR, interacțiune cu roboți, accesorii medicale și senzori de măsurare și predicție, planuri de business medical și soluții software. Aplicațiile practice vor fi adaptate pentru a fi relevante în raport cu specializările studenților participanți.

Modulul 1 - Comunicare și parteneriat terapeutic în era digitală

a. Implicațiile noii revoluții Informaționale în actul terapeutic

  • Consolidarea parteneriatului terapeutic și obținerea consimțământului informat în contextul empancipării pacientului
  • Comunicarea medic-pacient – adresarea de intrebări, ascultarea activă.
  • Colaborarea medic pacient – abordarea cauzală în contrast cu managementul polarităților în parteneriatul terapeutic; înțelegerea și integrarea perspectivelor paradoxale în rezolvarea problemelor dificile.

b. Utilizarea tehnologiei în practica medicală – parteneriatul om – mașină

  • Eficientizarea colaborării om-mașină în practica medicală
  • Arhitecturi eficiente de date și procese – proceduralizare versus agilitate
  • Maximizarea impactului expertizei umane în sinergie cu tehnologia

 

DURATA : 2 sesiuni * 4 ore în timpul săptămânii

1 sesiune * 8 ore în weekend

TRAINER: RADU TUDORACHE, fondator Exponential Mindset

Strategy, Leadership, Digital Transformation, Process Design, Data Architectures, Product & Marketing, Telecoms, IT, multiple industries.

Pe langă experiența livrării programelor în domeniul medical dezvoltate în cadrul Exponential Mindset, Radu este facilitator internațional si Practice Leader in cadrul Center for Creative Leadership (CCL), una dintre cele mai mari companii globale de cercetare și educație în domeniul leadershipului. Împreună cu CCL, Radu a livrat multiple programe de dezvoltare pentru echipele executive de conducere la nivel local și regional ale unor companii multinaționale. De asemenea, a coordonat direct procese de transformare și adoptare a inovației în companii din domeniul tehnologiei. Cum ar fi: Google, Telekom și Vodafone, unde a ocupat diferite roluri, de la execuție la management.

Radu Tudorache este Doctor în Economie în cadrul ASE-Bucuresși, a absolvit un program Executive-MBA în cadrul INDE paris/CNAM, și un program postuniversitar în domeniul Inteligenței Artificiale, la MIT.

Exponential Mindset (EM) este o companie specializată în consultanță de afaceri, training și dezvoltare managerială pentru profesioniștii care ocupă funcții de conducere, îndeplinesc roluri profesionale cheie sau coordonează echipe și proiecte multidisciplinare în sectoare economice în care progresul tehnologic reprezintă o prioritate, inclusiv HealthTech. Printre clienții pentru care EM a furnizat programe de training și dezvoltare personală în acest sector se numară:

  • Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta-Programul de dezvoltare personală „Comunicarea Medic-Pacient”, la care a participat tot corpul medical, inclusiv managementul.
  • Neoclinique-lanț privat de clinici stomatologice de înaltă tehnologie pentru care EM a livrat o serie de 4 programe de pregătire privind integrarea tehnologiei în procesele de muncă și comunicarea medic pacient.
Modulul 2 – Inovație și Design Thinking în HealthTech

a. Design thinking în sănătate

  • Metodologii de inovare
  • Ce este design thinking – principii generale
  • Design thinking în HealthTech – etape de realizare și exemple

b. Identificarea nevoilor

  • Analiza și înțelegerea complexității nevoii medicale
  • Analiza stakeholderilor și a pieței

c. Invenția. Conceptualizarea procesului

  • Adoptarea unui mindset creativ
  • Generarea conceptului

d. Strategie și planificare

  • Modelarea și testarea planului de business
  • Dezvoltarea strategiei

 

DURATA: 2 sesiuni * 4 ore în timpul saptămânii

1 sesiune * 8 ore în weekend

TRAINER:  ELENA OVREIU, Ceo & Co-Fondator, Biodyssey. Hub Inovație Sănătate, Lector Universitatea Politehnică București

BIOdyssey este un program dedicat educării și creării de antreprenori în Tehnologia Medicală prin expunerea acestora la o metodologie structurată a inovației. BIOdyssey este fondată de experți în antreprenoriat și Tehnologie Medicală din Israel și oferă programe de antreprenoriat de cel mai înalt nivel din România.

Elena predă Digital Health la Universitatea Politehnică din Bucuresti, Facultatea de Inginerie Medicală.

Este fondatoarea SSIMA Re:Imagine Healthcare, evenimentul anual de inovație în tehnologie medicală, care aduce împreună cei mai renumiți profesori internaționali din domeniu, reprezenanți ai clinicilor, companiilor de profil și fonduri de investiții, precum și studenți sau antreprenori.

SSIMA este programul academic de cel mai înalt nivel din Europa de Est, recunoscut la nivel internațional de profesori de renume mondial de la universități de nivel înalt din Statele Unite, Europa de Vest și Israel, corporații multinaționale și investitori în tehnologie din întreaga lume.

A fost consilierul Președintelui și Ministrului Sănătății al României cu privire la subiecte legate de rolul inginerilor medicali în spitale, precum și de importanța inovației în Tehnologia Medicală în timpul pandemiei Corona.

Modulul 3 – Arhitecturi ale sistemelor medicale – de la senzori la realitatea augumentată

a. Explorări funcționale – lanțuri de măsurare și procesare

  • Date medicale – parametri vitali și semnale electro-fiziologice
  • Colectarea datelor – sisteme de achiziții de date, lanțuri de măsurare și procesare
  • Stocarea datelor – IoT si Big Data în MedTech
  • Arhitecturi de senzori

b. Sisteme de predicție prin inteligența artificială

  • Ce este inteligența artificială – Tipuri de algoritmi de AI. Rețele neuronale. Logica fuzzy. Sisteme neuro-fuzzy
  • Arhitecturi de AI folosite în sănătate – optimizarea performanței senzorilor; sisteme de predicție

c. Roboți, accesorii (wearable devices) și alte obiecte inteligente conectate la Internet (IoT)

  • Roboți în medicină – chirurgia robotică, roboți pentru recuperare, roboți pentru stocarea și distribuirea medicamentelor
  • Internet of Medical Things (IoMT) – accesorii și aplicații în sănătate

d. Realitate augumentată și realitate virtuală

  • Noțiuni generale despre VR & AR
  • Utilizarea VR & AR în educația medicală
  • Utilizarea VR & AR în relația cu pacientul

 

DURATA: 2 sesiuni * 4 ore în timpul săptămânii

1 sesiune * 8 ore în weekend

 

TRAINER: FELIX-CONSTANTIN ADOCHIEI Conferențiar universitar doctor inginer, cu peste 14 ani de experiență în predare (la nivel de studii de licență şi masterat) şi cercetare. A beneficiat de 2 Burse de predare şi cercetare în Germania şi 1 Stagiu internațional de cercetare post-doctorală DAAD, Departamentul de Inginerie Medicală și Biotehnologie, Universitatea de Științe Aplicate Jena, Germania; Are mai multe realizări științifice validate și diseminate la nivel național și internațional, o diplomă MIT, Universitatea Harvard, “Circuits and Electronics 6.002x”, precum mai multe premii câștigate la nivel național și internațional: de 3 ori, Premiul I și de două ori Premiul II la Simpozionul Național de Bioinginerie Medicală pentru studenți și tineri cercetători, ediția a XV-a, Iași, mai 2007, 2008, 2009, 2010, 2011; Premiul I și diploma de merit la Conferința Națională INGIMED X, București, 12-13 noiembrie 2009; Premiul „Cea mai bună lucrare a tinerilor cercetători” EHB 2009 – România, 2009; 3 Premii I la conferința EHB.

 

TEODOR LUCIAN GRIGORIE (RPp) – dr. Habil. Ing., Profesor la Universitatea Politehnica București; Profesor Asociat la Universitatea din Quebec, Canada. Experiență peste 20 de ani în predare și cercetare. A participat la peste 40 de proiecte de cercetare, fiind director la 3 proiecte naționale multianuale și la 5 proiecte de cercetare internaționale anuale, câștigate prin competiție. Este revizor la 23 reviste indexate ISI Web, a publicat 5 cărți, 6 capitole de carte și peste 250 de articole științifice (peste 1100 citări – ISI Web h-index=12, Scopus h-index=15).  

 

GABRIELA – GLADIOLA PETROIU (ANDRUSEAC)  Conferențiar univ. dr. ing., Dipl. Eng. în Electronică și Telecomunicații Universitatea Tehnică “Gh. Asachi” din Iași și doctor (2011) în Știința Calculatoarelor – Facultatea de Automatică și Calculatoare, Universitatea Tehnică “Gh. Asachi” din Iași, angajat în cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași, Facultatea de Bioinginerie Medicală, Departamentul de Științe Biomedicale; membru în comitetul director al Societății Române de Bioinginerie Medicală, membru în 5 organizații profesionale naționale și internaționale, cursuri, laboratoare și cercetare în domeniile: Informatică Medicală și Biostatistică, Platforme și Tehnologii Web, Sisteme de Automatizări, Electronică și Robotică Medicală, Automatizarea proceselor și procedurilor medicale RPA (Robot process Automation), eLearning & Multimedia, Tehnici Computerizate de Proiectare a Biomaterialelor Complexe;  

Modulul 4 – Soluții software în domeniul medical

a. Soluții informatice pentru înregistrare și monitorizare a datelor pacienților; stocarea, vizualizarea și arhivarea analizelor medicale

  • Dosarul electronic de sănătate și registrele medicale ale pacienților – avantaje și limite, colectarea și transmiterea datelor, securitatea datelor, ierarhia utilizatorilor
  • Utilizarea tehnologiei RPA (Robot Process Automation) în eficientizarea proceselor și procedurilor medicale

b. Soluții informatice pentru managementul spitalului

  • Beneficiile utilizării unui sistem informatic pentru managementul spitalului
  • Mecanisme de automatizare utilizate în managementul proceselor, procedurilor și documentelor medicale

 

DURATA: 2 sesiuni *4 ore în timpul săptămânii

1 sesiune * 8 ore în weekend

 

TRAINER: IULIANA MARIN, Lector Univ Dr. la Universitatea Politehnică București, Project Manager la Info World Romania.

Iuliana are expertiză în Baze de Date, Sisteme de Operare, Rețele de Calculatoare, Web Semantic, Sisteme Distribuite, Tehnologii pentru Analiza Big Data și Internet of Things.

A fost coordonatorul proiectului i-bracelet „Brățara inteligentă pentru monitorizarea tensiunii arteriale și detecția preeclampsiei” și este coordonatorul proiectului Eureka E „Un sistem non-intruziv de supraveghere la domiciliu pentru asistarea persoanelor vârstnice cu risc de fragilitate” și SMARTCARE „Platformă integrativă pentru soluții de asistență la domiciliu”. A câștigat mai multe premii, între care medalia de aur pentru invenția „Preeclampsie și depistarea bolilor secundare pe baza frecvenței cardiace și a unei rețele stratificate ponderate”, la Salonul de Cercetare Științifică, Inovare și Invenții „PRO INVENT”.

Info World oferă soluții integrate pentru sectorul sănătății, compatibile cu cerințele marilor furnizori de servicii medicale. Încă de la înființarea sa în 2000, Info World este lider în domeniul software-ului medical în România și nu numai.

La nivel național, operațiunile zilnice ale Info World includ gestionarea a peste 250 de unități de sănătate în sisteme publice și private, peste 30.000 de utilizatori și 8.000 de stații de lucru instalate. Este membru fondator al Asociației Naționale a HL7 din România și rămâne singura companie din România cu abilitățile sale certificate în interoperabilitate de către IHE Connectathon.

La nivel internațional, Info World se mândrește cu calitatea de membru al HL7 International și oferă produse certificate Meaningful Use Etapa 2 pentru piețele din SUA, parteneriate profitabile pe mai mulți ani cu companii și organizații de top și implicare în peste 10 proiecte finanțate de UE.

 

SmartMed

Programul care te pregătește pentru medicina viitorului!

Spitalul Viitorului există deja.

Vrei să lucrezi acolo?!

 

Experți de top din domeniul medtech și business medical oferă studenților de la Facultățile de Medicină, Medicină Dentară și Asistență Medicală un program de învățare prin experiență practică.

 

Înscrie-te și câștigă rapid un avantaj competitiv în piața muncii din domeniul medical.

 

CUM POȚI PARTICIPA LA PROGRAMUL SMARTMED?

  • Înscrie-te pentru a prinde gratuit unul dintre locurile limitate. Click aici!
  • Investește 32 de ore din timpul tău pentru a participa la cele 4 module de învățare în care peste 50% sunt activități practice ( detalii aici)

 

DE CE SĂ TE ÎNSCRII?

  • Devii un profesionist relevant în domeniul medical, acumulând cunoștințe diferențiatoare care te propulsează în fața competiției;
  • Înveți de la experți și practicieni din domeniul medtech și business medical;
  • Obții un certificat de absolvire;
  • Primești premiul de 2000 Lei, bani europeni, pentru a continua să investești în dezvoltarea ta profesională, dacă ai finalizat activitățile in proiectul SPORSIM. Click aici !

 

CE VEI DESCOPERI ÎN ACEST PROGRAM?

a. Cum colaborezi cu pacientul modern în era digitală

  • comunicarea cu pacientul informat
  • fidelizarea rețelei de pacienți

b. Cum folosești tehnologia medicală pentru a-ți face munca mai ușoară

  • maximizarea expertizei medicale folosind tehnologia: accesorii, roboți, big data, AI
  • eliminarea birocrației: dosarul electronic al pacientului, registre medicale etc.

c. Cum îmbini tehnologia și business-ul în domeniul medical

  • sisteme informatice pentru managementul spitalului și telemedicină
  • design thinking de la idee la plan de business

 

CUM SE DESFĂȘOARĂ ACEST PROGRAM?

  • Față în față, în campusul Timpuri Noi al UTM, în grupe de aprox. 16 participanți
  • 32 de ore în weekend sau în timpul săptămânii
    • Grupele din timpul săptămânii – 8 intâlniri * 4 ore/zi (16.00 – 20.00)

SAU

    • Grupele din weekend – 2 weekenduri – 4 întâlniri * 8 ore/zi (9.00 – 18.00)

 

  • Perioada de desfășurare – 03 aprilie – 28 mai 2023

 

Learn smart, not hard! Află mai multe detalii despre programul SmartMed. Click aici

Obține rapid cunoștințele de care ai nevoie în medicina viitorului!

 

Contact: Alina Ciobanu, Expert organizare program

SmartMed: alina.ciobanu@univ.utm.ro/ 0756403367; sporsim@univ.utm.ro

 

SmartMed – ”Program de învățare prin experiența practică în domeniul MedTech/HealthTech” este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, în cadrul proiectului  „Stagii de practică și orientare pentru studenții mediciniști!” SPORSIM” SMIS 133315, al cărui beneficiar este Universitatea Titu Maiorescu.

 

 

Premiile SmartMed

Conform Metodologiei, la finalizarea programului de învățare SmartMed, studenții activi în grupul țintă al proiectului SPORSIM se pot înscrie pentru obținerea unui premiu alocat pentru dezvoltarea competențelor MedTech/HealthTech completând un formular de înscriere pentru premiere.

Acesta va fi transmis prin email și alte mijloace de comunicare online tuturor studenților eligibili participanți la programul SmartMed și cele completate vor fi centralizate de către expertul în organizarea SmartMed.

În cazul în care studenții finalizează programul SmartMed înainte de a încheia celelalte activități din proiectul SPORSIM (stagii de practică, consiliere în carieră etc), înscrierea pentru premiere se va realiza după finalizarea tuturor activităților.

Criteriile de eligibilitate pentru acordarea premiilor sunt urmatoarele: statutul de student activ în grupul țintă al proiectului, participarea la celelalte activități ale proiectului SPORSIM, și participarea la toate cele patru module ale programului SmartMed. Acestea vor fi verificate de o comisie desemnată, pe baza listelor de prezență și a cataloagelor de evaluare a fiecărui modul primite de la trainerii celor patru module. Listele cu cei premiați vor fi afișate pe website-ul proiectului și comunicate participanților înscriși la concurs.

În cadrul concursului, premiul net care poate fi câștigat de participanți, este în valoare de 2.016,00 lei/participant, care vor fi plătiți într-o singură tranșă în contul participantului. Valoarea brută a premiului este 2.240,00 lei din care, în conformitate cu prevederile art.114 /Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal aplicabil la data acordării, se va reține la sursa impozit pentru venituri din alte surse de 10%). Un participant poate beneficia doar de un singur premiu pentru dezvoltarea competențelor MedTech/HealthTech.

Plata premiului se va realiza în contul bancar al participantului, în conformitate cu reglementările legale în vigoare. Plățile se vor face în funcție de disponibilitățile financiare ale organizatorului, data limită de plată fiind data finalizării implementării proiectului.

Metodologia completă poate fi accesată mai jos.

Metodologie de premiere SmartMed 

 

Alina Ciobanu, PhD

Expert organizare program SmartMed

alina.ciobanu@univ.utm.ro

0756.403.367

sporsim@univ.utm.ro