• Mobilitatea Academică în an superior se referă la transferul, reînmatricularea sau reluarea de studii într-un an superior a candidaților cu studii parțiale universitare în vederea continuării studiilor.
  • Mobilitatea în cadrul Universității Titu Maiorescu (UTM) se realizează prin aplicarea Sistemului European de Credite Transferabile ECTS. Creditele se recunosc, se echivalează și se transferă pe baza compatibilității programelor de studii ale UTM (planul de invatamant) cu programe similare ale universităților din țară și cu cele ale universităților internaționale (din afara României).
  • Universitatea Titu Maiorescu își rezervă dreptul de a refuza recunoașterea studiilor efectuate în alte instituții de învățământ superior sau care nu aplică sistemul ECTS.
  • Pentru recunoașterea creditelor trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

instituțiile de învățământ superior sunt acreditate;

programele de studii au același nivel de calificare în Cadrul European al Calificărilor (CEC);

programele de studii sunt în același domeniu fundamental, și același ciclu de studii universitare;

programele de studii au același număr total de credite transferabile obligatorii;

programele de studii conduc către competențe/rezultate ale învățării similare.

  • Transferul/reînmatricularea se poate realiza numai la început de semestru, după primul semestru și până la sfârșitul penultimului semestru.
  • Transferul/reînmatricularea în timpul anului universitar (între cele 2 semestre) este posibilă numai pentru candidații cetățeni români sau candidații cetățeni străini care au drept de ședere pe teritoriul României la momentul depunerii cererii de transfer/reînmatriculare.
  • Condiții de eligibilitate în vederea evaluării dosarelor de transfer/reînmatriculare:

nu se acceptă dosare cu studii întrerupte cu mai mult de 5 ani în urmă la data depunerii dosarului;

se vor primi/evalua dosarele candidaților cu studii parțiale efectuate în statele UE și statele terțe, care se regăsesc aici (ANEXA 1 la Ordinul nr. 3223/2012, în toate celelalte state aparținând UE care nu se regăsesc în această Anexă, și Republica Moldova).

  • Recunoașterea și echivalarea studiilor se realizează de către Comisia de Echivalare din cadrul Facultății la care se solicită transferul/reînmatricularea. Comisia de Echivalare evaluează fiecare disciplina în parte și decide care sunt disciplinele și creditele care pot fi echivalate, inclusiv creditele în avans, precum și anul de studiu în care poate fi înmatriculat un candidat.
  • Înscrierea prin transfer/reînmatriculare într-un an de studiu superior se realizează în limita numărului de locuri disponibile pentru anul de studiu respectiv, fără a depăși cifra de școlarizare. În situația unui număr mai mare de candidați eligibili decât numărul de locuri disponibile, admiterea se va realiza în ordine descrescătoare a numărul de credite transferabile echivalate pentru programul de studiu respectiv.
  • Prioritate la înscrierea prin reînmatriculare într-un an de studiu superior au studenții UTM care au avut cursurile suspendate din varii motive.
  • Procesul de recunoaşterea şi echivalare a studiilor respectă următoarele condiţii:

pentru echivalare sunt luate în considerare doar disciplinele la care candidatul a promovat examenele în instituţia de învăţământ unde şi-a efectuat studiile; fișa de echivalări și diferențe va cuprinde inclusiv creditele echivalate în avans;

nu se acceptă mai mult de 15 credite restante acumulate în cel mult ultimii doi ani de studii; cele 15 credite restante se calculează conform numărului de credite din planul de învățământ al UTM;

suma creditelor transferabile aferente unor discipline care se constituie în diferențe nu poate să depășească 30 de credite în interiorul ciclului de studii și 15 credite/ an universitar. În acest calcul nu se iau în condiderare disciplinele opționale.

  • Procesul de recunoaștere și echivalare a studiilor poate avea următoarele soluții, la care se adaugă, după caz, susținerea de examene de diferență pentru disciplinele care se regăsesc în programa UTM, dar nu au putut fi echivalate conform situației școlare a candidatului:

recunoaşterea studiilor și recomandarea de înscriere în anul de studiu solicitat de candidat;

recunoaşterea studiilor și recomandarea de înscriere într-un an de studiu inferior celui solicitat, în cazul în care numărul de credite echivalate este mai mic decât cel necesar înmatriculării în anul de studiu solicitat de candidat/ anul de studiu pe care l-ar fi urmat la instituţia de învăţământ de origine, în situația în care candidatul a solicita acest lucru la înscriere.

nerecunoaşterea studiilor efectuate anterior și respingerea candidaturii în cazul dosarelor în care suma creditelor echivalate este insuficientă pentru un an de studiu, raportată la programa UTM.

  • TRANSFER/REÎNMATRICULARE ÎN SEMESTRUL II AL ANULUI UNIVERSITAR ÎN CURS

sfârșitul primului semestru al anului universitar în curs și începutul semestrului al doilea (perioada vacanței de iarnă/intersemestrială, conform structurii anului universitar respectiv)

se pot înscrie numai candidații cetățeni români sau candidații cetățeni străini care au drept de ședere pe teritoriul României la momentul depunerii cererii de transfer/reînmatriculare

dosarele candidaților străini fără rezidență în România depuse în această perioadă vor fi analizate până la data de 30 septembrie a anului universitar în curs, candidații admiși urmând să fie transferați/reînmatriculați în anul universitar următor

  • TRANSFER/REÎNMATRICULARE LA ÎNCEPUTUL ANULUI UNIVERSITAR (primul semestru)

1 iulie -20 septembrie a anului universitar în curs pentru începere în anul universitar următor.

  • Înscrierea se face în mod fizic, la Secretariatul Facultății. Documentele trimise pe email sau prin poștă nu sunt luate în considerare.
  • Dosarul poate fi depus și de alta persoană în locul candidatului, pe baza de procură.
  • Candidații internaționali sau cei care provin de la universități din afara României trebuie să primească validarea dosarului de înscriere de la Departamentul Relații Internaționale înainte de depunerea lui la Secretariatul Facultății.
  • Perioada de soluționare a dosarelor de recunoaștere și echivalare poate fi prelungită în situația în care sunt necesare verificări ale autenticității documentelor de școlaritate sau a statutului instituției de învățământ superior.
  • Rezultatele procesului de recunoaștere și echivalare sunt comunicate candidaților de către Secretariatul Facultății prin email sau telefonic.
Facultate UTMUniversitatea de origineTaxa analiză dosar*
Medicină

Medicină Dentară

Farmacie

Instituții de învățământ superior din România1.500 lei
Medicină

Medicină Dentară

Farmacie

Instituții de învățământ superior din afara României3.000 lei
Drept

Informatică

Psihologie

Științe Economice

Științele Comunicării și Relații Internaționale

Instituții de învățământ superior din România / din afara României1.500 lei

* Taxa de analiză a dosarului în vederea recunoașterii și echivalării creditelor transferabile nu se restituie în nicio condiție.

Facultate UTMUniversitatea de origineTaxa mobilitate Taxa reînmatriculare
Medicină

Medicină Dentară

Farmacie

UTM500 lei1.000 lei
Medicină

Medicină Dentară

Farmacie

Instituții de învățământ superior din România / din afara României1.500 lei1.500 lei
Drept

Informatică

Psihologie

Științe Economice

Științele Comunicării și Relații Internaționale

UTM500 lei500 lei
Drept

Informatică

Psihologie

Științe Economice

Științele Comunicării și Relații Internaționale

Instituții de învățământ superior din România / din afara României1.000 lei1.000 lei

 

 

* Taxa de mobilitate/reînmatriculare se plătește numai de către candidații care au primit acceptul pentru transfer/reînmatriculare la UTM

Documentele care nu sunt în limba română, trebuie traduse de traducător autorizat în limba română.

  • Cerere-tip de înscriere la transfer/înmatriculare într-un an superior – formular-tip disponibil la Secretariat (original)
  • Cerere de mobilitate – formular-tip disponibil la Secretariat (original)
  • Notă de informare a candidatului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR) – formulare-tip disponibile la Secretariat (original)
  • Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii pentru cetățenii non-UE – formular-tip disponibil la Secretariat (original)
  • Situația școlară pentru toți anii de studii de la facultatea de origine care să conțină disciplinele, note, numarul de credite ECTS și numărul de ore de curs pentru fiecare disciplină (original)
  • Fișele disciplinelor/Programa analitică pentru disciplinele studiate la facultatea de origine (descrierea detaliată a disciplinelor de studiu și numărul de ore alocate acestora) (original)
  • Act de identitate – carte de identitate / pașaport (copie + original)
  • Certificatul de naştere (copie + original sau traducere legalizată)
  • Certificat de căsătorie sau alt document care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul (copie + original sau traducere legalizată)
  • Diploma de finalizare a studiilor liceale (copie + original sau traducere legalizată)
  • Foaia matricolă pentru anii de liceu – pentru candidații cu studii liceale în afara României sau în alt sistem de învățământ decât cel românesc (copie + original sau traducere legalizată)
  • Certificat lingvistic pentru limba română/engleză, nivel minim B1, în funcție de programul pentru care se optează – pentru candidații cu studii liceale în alte limbi decât română/engleză
  • Atestat/Adeverință CNRED privind recunoașterea studiilor de liceu (cetățenii români cu diplome obținute în străinătate, cetățeni din state UE, SEE și Confederația Elvețiană)
  • Scrisoare de acceptare la studii în România (cetățenii din state terțe UE)
  • Adeverință medicală eliberată în anul curent de o autoritate competentă română sau străină, care să ateste starea de sănătate la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate” (original sau traducere legalizată)
  • Declarație pe propria răspundere conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii universitare concomitent – formulare-tip disponibile la Secretariat (original)
  • Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere – formulare-tip disponibile la Secretariat (original)

Documentele care nu sunt în limba română, trebuie traduse de traducător autorizat în limba română.

  • Cerere-tip de înscriere la transfer/înmatriculare într-un an superior – formular-tip disponibil la Secretariat (original)
  • Cerere de mobilitate – formular-tip disponibil la secretariat (original)
  • Notă de informare a candidatului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR) – formulare-tip disponibile la secretariat (original)
  • Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii pentru cetățenii non-UE – formular-tip disponibil la secretariat (original)
  • Atestat/Adeverință CNRED privind recunoașterea studiilor de liceu sau Cerere pentru recunoașterea studiilor de liceu pentru cetățenii români cu diplome obținute în străinătate, cetățeni din state UE, SEE și Confederația Elvețiană – formular-tip disponibil la secretariat
  • Situația școlară pentru toți anii de studii de la facultatea de origine cu note și credite ECTS (original)
  • Programa analitică pentru disciplinele studiate la facultatea de origine (descrierea disciplinelor de studiu și numărul de ore alocate acestora) (original)
  • Grila de evaluare cu notele și numărul de ore pentru fiecare disciplină studiată la facultatea de origine – numai pentru sistemele educaționale care nu folosesc sistemul de credite transferabile ECTS (original)
  • Act de identitate – carte de identitate / pașaport (copie + original)
  • Certificatul de naştere (copie + original sau traducere legalizată)
  • Certificat de căsătorie sau alt document care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul (copie + original sau traducere legalizată)
  • Diploma de finalizare a studiilor liceale (copie + original sau traducere legalizată)
  • Foaia matricolă pentru anii de liceu – pentru candidații cu studii liceale în afara României sau în alt sistem de învățământ decât cel românesc (copie + original sau traducere legalizată)
  • Certificat lingvistic pentru limba română/engleză, nivel minim B1, în funcție de programul pentru care se optează – pentru candidații cu studii liceale în alte limbi decât română/engleză
  • Adeverință medicală eliberată în anul curent de o autoritate competentă română sau străină, care să ateste starea de sănătate la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate” (original sau traducere legalizată)
  • Declarație pe propria răspundere conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii universitare concomitent – formulare-tip disponibile la Secretariat (original)
  • Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere – formulare-tip disponibile la Secretariat (original)