Conferința de închidere a proiectului „Centru pentru informare, consultanţă şi mentorat în vederea promovării culturii antreprenoriale”
- Comunicat
- Galerie foto
Fotografii de la Conferința de închidere a proiectului „Centru pentru informare, consultanţă şi mentorat în vederea promovării culturii antreprenoriale”
1. Transfer de bune practici în domeniul antreprenorial la nivel naţional:
S-au planificat, organizat şi derulat activităţi de transfer de bune practici în domeniul antreprenorial în cele 4 zone de derulare a proiectului după următorul grafic:
- Neamţ: Piatra Neamţ – Gârcina 12 noiembrie (Galerie foto);
- Argeş: Curtea de Argeş – Ciofrângeni 19 noiembrie (Galerie foto);
- Teleorman: Turnu Măgurele 21 noiembrie (Galerie foto);
- Gorj: Târgu Jiu – Turcineşti 26 noiembrie (Galerie foto).
La aceste deplasări au participat membrii echipei de implementare a proiectului, reprezentanţi ai partenerilor, precum şi peste 50 de oameni de afaceri din zonele respective. Dupa discuţii pe tematică antreprenorială privind avantajele, oportunităţile şi problemele pe care le au în zonele respective, s-au efectuat vizite de lucru la firmele şi societăţile acestor antreprenori (de exemplu, firma DINASTY – Piatra Neamţ, SC KONCORD TRANS SRL – Târgu Jiu, ARGCOMS SOCOM – Curtea de Argeş, etc.)
2. Transfer de bune practici în domeniul antreprenorial la nivel european:
S-au planificat, organizat şi derulat activităţi de transfer de bune practici în domeniul antreprenorial în 3 zone europene UE, după urmatorul grafic:
- Italia: Milano 14-17octombrie 2010;
- Belgia: Bruxelles 21-24 octombrie 2010 (Galerie foto);
- Portugalia: Lisabona 04-07 noiembrie 2010.
Vizitele de lucru privind transfer de bune practici în domeniul antreprenorial s-au desfăşurat pe bază de paritate ca şi participare, pe baza unor calendare şi programe de lucru agreate anterior. Toate programele de vizite s-au derulat conform planificării, fiind foarte bine organizate de gazde. De asemenea, am apreciat pozitiv modul de implicare şi de disponibilitate al persoanelor participante din partea organizatorilor.
Aceste deplasări în spaţiul UE au constat în vizite de lucru la Camere de Comerţ (Milano şi Lisabona), întâlniri cu oameni de afaceri (Milano, Bruxelles şi Lisabona), precum şi cu reprezentanţii Ambasadelor / Consulatelor României în aceste spaţii (în special cu reprezentanţii economici ai României).
Cu aceste ocazii, tuturor participanţilor le-au fost oferite materiale publicitare şi de vizibilitate ale proiectului (mapa de prezentare, pliante, pix, tricou, şapca), precum şi materiale promoţionale cu România.
De o mare însemnătate şi impact asupra promovării şi vizibilităţii proiectului l-a constituit vizita delegaţiei noastre la sediul Reprezentanţei Permanente a României la UE, în Bruxelles şi discuţiile purtate la cel mai înalt nivel (ministru consilier, director general, secretari): Politici Regionale UE, Proiecte UE şi Politici UE.
3. Campanie de informare şi conştientizare prin caravane de lucru, ateliere de lucru şi mese rotunde:
Această activitate a fost corelată cu activitatea 1 de mai sus, respectiv s-a derulat ca şi calendar în ziua de după efectuarea transferului de bune practici la nivel naţional, după următorul grafic:
- Neamţ: la Piatra Neamţ şi în Comuna Gârcina – 13 noiembrie (Galerie foto);
- Argeş: la Curtea de Argeş şi în Comuna Ciofrângeni – 20 noiembrie (Galerie foto);
- Teleorman: la Turnu Măgurele şi în Comuna Saielele – 22 noiembrie (Galerie foto);
- Gorj: Târgu Jiu şi în Comuna Turcineşti – 27 noiembrie (Galerie foto);
- Bucureşti: sector 3, sector 4 şi sector 5 – 27 noiembrie (Galerie foto).
S-au organizat şi desfăşurat la nivelul fiecărei locaţii prezentate mai sus mai multe caravane de lucru (de regula, 2 pe locaţie), mese rotunde şi ateliere de lucru cu potenţiali membri ai grupului ţintă, în special persoane din mediul rural, femei, şomeri, angajaţi, studenţi, etc.
De asemenea, au participat şi reprezentanţi ai administraţiei locale din zonele respective (deputaţi în Parlamentul României, Preşedinte/ Vicepreşedinte de Consilii Judeţene, primari, viceprimari, ANOFM, Direcţii Finanţe Publice, Curtea de Conturi, Camere de Comerţ şi Industrie locale, Inspectorate Şcolare Judeţene etc.)
Un rol important la aceste activităţi l-a avut participarea mass-media locală, şi anume presa scrisă (Impact de Gorj, Interes Argeşan etc.), radio (Omega, Radio Târgu Jiu), precum şi ai TV locale (Antena 3, Realitatea TV, GorjTV etc.).
Aceste întâlniri au avut loc la sediul administraţiilor locale (primarii – Turcineşti, Ciofrângeni, Curtea de Argeş, Saielele, prefecturi – Neamţ etc), precum şi la sediul unor licee din zonele respective (Liceul Marin Preda – Turnu Magurele, Colegiul Naţional de Informatică – Piatra Neamţ, Colegiul Tehnic – Curtea de Argeş).
Cu ocazia acestor întalniri s-au purtat discuţii pe tematici antreprenoriale şi de dezvoltare socio-economică locală, de realizare de parteneriate pe plan local în scopul accesării de fonduri UE şi s-au distribuit materiale publicitare şi de promovare a proiectului în zonele respective.