Misiunea Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) este de a asigura suportul necesar in deciziile privind dezvoltarea academica si profesionala a studentilor, masteranzilor, doctoranzilor, elevilor de liceu si absolventilor, prin servicii de informare, consiliere şi orientare în carieră în vederea integrării acestora pe piaţa forţei de muncă.
CCOC completează oferta de servicii pentru studenţii Universităţii Titu Maiorescu din București, de la toate ciclurile de studii (licenta, masterat, doctorat), contribuind la creșterea angajabilităţii absolvenților prin:
- orientarea și consilierea studenților de la toate ciclurile de studii (licenta, masterat, doctorat), în vederea planificării și gestionării propriului traseu educațional;
- facilitarea relației dintre studenți și piața muncii;
- formarea şi dezvoltarea competenţelor transversale şi a abilităţilor de integrare pe piaţa forţei de muncă;
- organizarea şi desfăşurarea activităţilor de consiliere individuală şi de grup, pe probleme de planificare a carierei, management al carierei, gestionarea problemelor de adaptare emoțională și educațională.
- desfăşurarea de activităţi ştiinţifice in diferite domenii aplicative ale psihologiei şi consilierii.
CCOC a realizat un studiu analiză a nevoilor de consiliere și orientare ale studenților UTM, pe baza de chestionar, la care au raspuns peste o mie de studenți. Scopul acestei analize a vizat identificarea aspectelor cheie care pot influența deciziile profesionale și dezvoltarea carierei studenților. Concluziile raportului de analiză arată că:
- Peste 80% dintre studenții care au răspuns la chestionar consideră că Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) este util în UTM.
- Printre nevoile de consiliere identificate, cele mai importante sunt cele care țin de informare si planificarea carierei după absolvire și cele de autocunoaștere și valorificarea potențialului.
- Aceștia au menționat și un interes crescut pentru întâlniri cu profesioniști din domenile lor de interes și workshopuri de dezvoltare a unor soft skills și de construire a brandului profesional.
- Pe lângă aceste servicii, unii dintre ei și-ar dori acces la sesiuni de psihoterapie, testarea personalitătii, facilitarea oportunitaților de practică/internship în companii, coaching/mentorat.
În baza rezultatelor obținute, am realizat un raport care propune câteva direcții de acțiune în vederea îmbunătățirii serviciilor existente, astfel încât acestea să răspundă cât mai eficient la cerințele și așteptările studenților în ceea ce privește consilierea și orientarea în carieră. Raportul complet poate fi accesat aici.
Venind în întâmpinarea acestor nevoi, CCOC desfășoară următoarele tipuri de activități:
- Sesiuni de consiliere in carieră
- Workshopuri de dezvoltare a competentelor și abilităților de integrare pe piața muncii
- Evenimente de carieră care faciliteaza contactul studentilor cu angajatori si profesionisti din domenii diverse de activitate
- Promovarea ofertelor de locuri de muncă, internshipuri si stagii de practică
- Cercetare științifică
Nevoile de dezvoltare ale studenților în domeniul carierei sunt complexe și evoluează rapid în condițiile unei piețe a muncii caracterizată de un dinamism fără precedent. Intervențiile de orientare și consiliere în carieră pentru studenți de la toate ciclurile de studii (licenta, masterat, doctorat) presupun, în mare, patru aspecte care vizează tocmai aceste nevoi: (a) sprijinirea studenților în creșterea nivelului de auto-conștientizare cu privire la interesele vocaționale, valorile, abilitățile și stilul de personalitate; (b) conectarea studenților cu resurse de unde pot obține informații cu privire la ocupații și piața muncii; (c) implicarea studenților în procese decizionale finalizate cu alegerea unor trasee de carieră în armonie cu interesele, valorile, abilitățile și personalitatea lor; și (d) asistarea studenților în dezvoltarea unor abilități de planificare și management al propriei cariere, care implică gestionarea tranzițiilor și schimbărilor profesionale, echilibrarea diverselor roluri, precum și asumarea unui angajament continuu de învățare și dezvoltare a propriei cariere (UNESCO, 2002).
- Coordonator: CONF.UNIV.DR. IOANA MÂNEA, PRORECTOR
Contact: ioana.manea@prof.utm.ro, LinkedIn: linkedin.com/in/ioana-panc-careerclub
- Psiholog: ASIST.UNIV.DR. DIANA PAULA DUDĂU
Contact: E-mail diana.dudau@prof.utm.ro, LinkedIn: linkedin.com/in/diana-paula-dudău
Google Scholar: https://bit.ly/3AvRy1w
- Consilier în carieră: DR. ALINA CIOBANU
Contact: E-mail: alina.ciobanu@univ.utm.ro, LinkedIn: linkedin.com/in/-alinaciobanu
- Consilier în carieră: LECT.UNIV.DR. TEOFIL PANC
Contact: E-mail: teofil.panc@prof.utm.ro
Consilieri în carieră – stagiari
Minela Giugiuca (Zavici)
Georgiana Burcea – Ticu
Andreea (Voicu) Scripcaru
Daniela (Iancu) Patrascu
Ana Maria (Toma) Lupei
Lorelai – Viorela (Sacal) Jantea
Tatiana (Hristofor) Guzun
Emanuela (Fita) Grancea
- POCU 133276 – CYBERX – Stagii de practica in centrul de excelenta in securitate cibernetica in cloud – CyberX
- POCU 133315 – SPORSIM – Stagii de practica si orientare pentru studentii medicinisti – SPORSIM
Acest proiect constă într-o serie de webinarii cu profesioniști din diverse domenii de activitate, invitați să impărtașească din experiența lor și să ofere resurse și recomandări relevante pentru studenții UTM din toate ciclurile de învățământ (licență, master, doctorat), care să îi inspire și să îi ajute să se orienteze cât mai bine într-o piață a muncii extrem de dinamică si competitivă, aflată într-o tranformare tehnologică foarte rapidă.
Intâlnirile au loc lunar, online, pe platforma Microsoft Teams, având o durată de 1-2 ore, în funcție de disponibilitatea invitaților, iar participarea se face pe bază de înscriere, din momentul în care este anunțat fiecare webinar. Studenții au posibilitatea de a interacționa direct cu invitatul în cadrul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri. Subiectele abordate fac referire la teme importante pentru dezvoltarea carierei, între care tranziția către piața muncii, managementul carierei, networking, construirea imaginii profesionale, cerințele angajatorilor, leadership, gestionarea stresului la locul de muncă, schimbările de carieră, tendințele pieței muncii etc.
Seria Webinar cu un Profesionist urmărește să ofere studenților accesul la informații și resurse relevante pentru carieră, oportunitatea de extindere a rețelei de contacte cu profesioniști din domeniile lor de interes, răspunsuri la întrebări care să aducă mai multă claritate în alegerea traseului de carieră, o mai bună înțelegere a provocarilor profesionale și a mecanismelor de depășire a blocajelor apărute în dezvoltarea unei vieți profesionale împlinite.
”Zilele Carierei” se adreseaza studentilor și masteranzilor UTM avand rolul de a crea un cadru non-formal de descoperire a cerintelor dinamice ale pieței forței de muncă si de accesare a oportunităților de dezvoltare profesională. Agenda evenimentului este structurată pe urmatoarele obiective:
- dezvoltarea abilităților transferabile ale studenților necesare în procesul de angajare și integrare pe piața muncii
- conectarea cu profesioniști din diverse domenii profesionale (psihologie, drept, economic, IT, medicină etc.)
- creșterea încrederii în abilitățile și competențele profesionale în randul studenților
- facilitarea legăturii între studenți și angajatori în vederea efectuării unor stagii de practică sau internship-uri.
- consolidarea parteneriatului dintre universitate și angajatori
La fiecare editie, feedback-ul studentilor participanti la acest eveniment este unul extrem de pozitiv dandu-ne un plus de energie si entuziasm in demersurile noastre de a veni in sprijinul lor cu resurse si activitati cat mai relevante pentru dezvoltarea lor profesionala:
„Mi-a placut faptul ca am putut pune intrebari cuiva din domeniu, si am primit raspunsuri „on point” care mi-au oferit informatia pe care doream sa o aflu”„Mi-au placut informatiile foarte valoroase pe care le-am primit si maniera profesionista in care au fost livrate”. „Povesti reale ale unor oameni diferiti care mi-au dat incredere ca se poate, indiferent de momentul in care alegem aceasta cariera.” „A fost extrem de util! Mulțumim pentru această inițiativă! Mi-a plăcut foarte mult că experiența vorbitorilor a fost foarte variată!” (Zilele Carierei 2021-Editia online)
„Multumesc organizatorilor pentru ceea ce ati reusit sa le transmiteti studentilor indiferent de varsta pe care o au, de increderea pe care ati sadit-o prin workshopurile tematice. Chiar daca noi am fost mai multi, totul a fost perfect, totul a functionat perfect. Le multumesc trainerilor pentru daruirea cu care ne-au implicat in jocurile de rol, pentru profesionalismul cu care au prezentat. Succes si sa fie cat mai dese aceste zile ale carierei la toate universitatile si la nivelul cu care a fost Universitatea Titu Maiorescu!”, Natalia, studenta anul 3, Facultatea de Psihologie
”De la idee la succes nu este decat un pas, felicitari organizatorilor!”– Ecaterina, absolventa Facultății de Științe Economice
- Raport anual de activitate 2021-2022
- Regulament de organizare şi funcţionare a Centrului de Consiliere şi Orientare în Carieră (CCOC)
- Raport anual de activitate 2020-2021
- Zilele Carierei 2021
- Raport Zilele Carierei 2021
- Zilele Carierei 2015
- Zilele Carierei 2013
Universitatea TITU MAIORESCU
Calea Văcărești 189, Corp M, M114
E-mail: consiliere@univ.utm.ro
Pentru o programare, studentul trebuie să aleagă serviciul de consiliere dorit (consiliere în carieră și/sau consiliere psihologică), apoi să selecteze din calendar o dată și o oră disponibile. După completarea informațiilor solicitate în formular, întâlnirea va fi programată automat iar studentul va primi un e-mail de confirmare. Sesiunile în format fizic se vor desfășura în corpul M sala 114, etajul 1 la Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC)
- Consiliere în carieră (Dr. Alina Ciobanu, Consilier în carieră CCOC):
- Consiliere psihologică (Asist. Univ. Dr. Diana Paula Dudau, Psiholog CCOC):