📌 Calea Văcărești nr. 189, Sector 4, București
☎️ Contact: 0723.380.044
📮 E-mail: stiinte.economice@univ.utm.ro
FACULTATEA DE ȘTIINȚE ECONOMICE organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2025-2026 la următoarele programe de studii universitare de master:
Nr. crt. | Domeniul de studii universitare de master | Programul de studii | Taxa de studii anuală | Nr. credite/Durata studiilor | Forma de învățământ/Număr de locuri | |
Cetățeni români/UE (Euro) | Cetățeni din state terțe UE (Euro) | |||||
1. | Contabilitate
Acreditat | Contabilitate, audit și expertiză contabilă | 1500 Euro | 3000 Euro | 120 de credite / 2 ani (4 semestre) | Învățământ cu frecvență (IF) 25 de locuri/Domeniu |
2. | Finanțe
Acreditat | Fiscalitate și politici financiare | 1300 Euro | 3000 Euro | 120 de credite / 2 ani (4 semestre) | Învățământ cu frecvență (IF) 50 de locuri/Domeniu |
CALENDARUL SESIUNILOR DE ADMITERE
Admiterea la programele de studii universitare de master se organizează după cum urmează:
SESIUNEA IULIE 2025, perioada de înscriere 1 iulie 2025 – 28 iulie 2025
- Data interviului de admitere: 29 iulie 2025
- Data concursului de admitere: 31 iulie 2025
SESIUNEA SEPTEMBRIE 2025, pentru locurile rămase neocupate în sesiunea iulie 2025, perioada de înscriere 1 septembrie 2025 – 16 septembrie 2025.
- Data interviului de admitere: 17 septembrie 2025
- Data concursului de admitere: 19 septembrie 2025
Care este procedura de admitere ?
Proba de concurs pentru admiterea în ciclul de studii universitare de master este un interviu (probă orală), desfășurat pe baza unui ghid de interviu specific domeniului Contabilitate, respectiv Finanțe și programului de master din domeniu. Ghidul de interviu poate fi consultat aici. Interviul este susținut în fața unei comisii de interviu. Fiecare membru al comisiei acordă note de la 10 (zece) la 1 (unu), nota probei fiind media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de membrii comisiei. Nota obținută la interviu trebuie să fie de minim 5 (cinci).
Prin excepție, în baza hotărârii Consiliului Facultății, interviul poate fi susținut online, folosind platforma Microsoft Teams. Toți membrii comisiei de susținere a interviului trebuie să fie prezenți simultan pe platformă pe toată durata interviului. Candidatul este obligat să aibă camera video și microfonul deschise pe toată durata examinării.
Susținerea online a interviului se înregistrează integral pentru fiecare candidat și se arhivează în spații și pe unități de memorie securizate, sub coordonarea Departamentului IT. Înregistrarea rămâne confidențială.
Candidatului i se solicită acordul în scris pentru înregistrarea susținerii online a probei, ca piesă la dosarul de concurs.
Înainte de începerea interviului online, candidatul are obligația de a se identifica prin prezentarea în fața camerei video a actului de identitate.
Cum se calculează media generală la concursul de admitere?
La stabilirea mediei generale la concursul de admitere în ciclul de studii universitare de master se ia în considerare media generală obținută la examenul de licență cu o pondere de 25% din media generală de admitere. Media generală la concursul de admitere se calculează cu două zecimale, fără rotunjire și nu poate fi mai mică decât 6 (șase), după următoarea formulă:
Cum te poți pregăti pentru interviul de admitere?
Ghidul de interviu poate fi consultat aici.
Metodologie admitere 2025– Facultatea de Științe Economice
Înscrierea la concursul de admitere se face:
- online, prin încărcarea documentelor (scanate) de către candidați pe portalul ADMITERE 2025 al UTM, care poate fi accesat direct din link-ul https://admitere.utm.ro sau de pe site-ul utm.ro, din meniul ADMITERE 2025, accesând butonul Înscriere online. Candidații își asumă răspunderea cu privire la exactitatea, veridicitatea și corectitudinea datelor, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale.
Candidații înscriși online care au fost declarați admiși și care au plătit cel puțin prima rată din taxa de școlarizare, au obligația de a depune dosarul de înscriere cu documente în format letric la secretariatul facultății, în cazul candidaților care au urmat studiile universitare în România în sistemul național de învățământ, sau la sediul Departamentului Relații Internaționale din Calea Văcărești 189, Corp M, în cazul candidaților care au urmat studiile universitare în afara României sau în România într-un alt sistem de învățământ
În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, se elimină cerința de depunere la dosarul de înscriere la concursul de admitere a copiilor legalizate ale documentelor originale ale candidatului. La dosar se depun copii ale documentelor originale, aduse de către candidat sau realizate în cadrul UTM, certificate pentru conformitate cu originalul de către secretara care realizează înscrierea.
Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu documentele în original. După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului, cu excepția actelor de studii (diploma de bacalaureat, diploma de licență), care, în cazul candidaților declarați admiși se păstrează la dosar pe toată durata studiilor.
DOCUMENTE NECESARE
Actele/documentele necesare la înscrierea la concursul de admitere sunt enumerate și se depun pe portalul admitere: în format scan, cu extensia .pdf, .jpg, .png.
- Cerere-tip de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de masterat pentru anul universitar 2025 – 2026, generată online;
- Actul de identitate, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată, în original în limba română;
- Diploma de bacalaureat, în original și copie. Candidații care sunt studenți la o altă facultate prezintă diploma de bacalaureat în copie certificată conform cu originalul sau legalizată, însoțită de adeverința de student în original, în care se precizează faptul că actele de studii în original se află la dosarul studentului.
- Diploma de licență, în original și copie. Candidații care sunt studenți la o altă facultate prezintă diploma de licență în copie certificată conform cu originalul sau legalizată, însoțită de adeverința de student în original, în care se precizează faptul că actele de studii în original se află la dosarul studentului. Candidații care au urmat studiile universitare în afara României sau într-o altă limbă decât limba română prezintă diploma de licență în original și traducere legalizată (în original) în limba română. Condițiile de apostilare/supralegalizare sunt cele de mai sus;
- Declarație pe proprie răspundere, conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii de master concomitent, indiferent de instituțiile de învățământ superior care le oferă, generată online (anexa 1 la cererea de înscriere);
- Certificat de naștere, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Certificat de căsătorie (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Actul doveditor al divorțului sau dovada de schimbare a numelui (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Adeverință medicală eliberată de o autoritate competentă română sau traducere certificată conform cu originalul sau legalizată, în cazul în care adeverința este eliberată de o autoritate competentă străină, care să ateste starea de sănătate la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate”;
- Trei fotografii color format ¾;
- Certificat de competență lingvistică pentru limba română, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației Naționale, nivel minim B1, sau certificatul de absolvire a Anului pregătitor de limba română, în cazul candidaților cetățeni străini;
- Notă de informare a candidatului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR), generate online (anexa 2 la cererea de înscriere);
- Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale (anexa 3 la cererea de înscriere).
- Acordul candidaților privind înregistrarea interviului de admitere, în cazul desfășurării online a interviului (anexa 4 la cererea de înscriere).
- Dovada achitării taxei de înscriere.
Candidații care au promovat examenul de licență în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2024 – 2025 pot prezenta la înscriere, pentru sesiunea imediat următoare examenului de licență, în locul diplomei de licență, adeverința de promovare eliberată de către instituția de învățământ universitar, în original.
În cazul în care sunt declarați admiși, candidații au obligația de a prezenta la secretariat în luna septembrie 2025 dosarul de admitere cu toate documentele de mai sus printate din portalul de admitere și diploma de licență în original și în copie certificată conform cu originalul sau legalizată.
Pentru mai multe informații vă rugăm să accesați periodic pagina de web
https://www.utm.ro/facultatea-de-stiinte-economice/
În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online. Pentru alte modalitati de plata a taxelor de admitere click aici
Cuantumul și modalitățile de plată ale taxei de înscriere la concursul de admitere, precum și ale taxei pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale sunt prevăzute în Regulamentul privind nomenclatorul de taxe pentru anul universitar 2025-2026, disponibil la click aici!
Înscrierea la concursul de admitere este confirmată numai dacă există dovada achitării taxei de înscriere. Taxa de înscriere la concursul de admitere și taxa pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale nu se restituie în nicio condiție.
În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online.
E-mail: stiinte.economice@univ.utm.ro