📌 Strada Gheorghe Petrașcu nr. 67A, Sector 3, București
☎️ Tel. 021.325.14.16
📮E-mail: medicina.dentara@univ.utm.ro
Program de studii master – click aici!
FACULTATEA DE MEDICINĂ DENTARĂ organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2025-2026 la următorul program de studii universitare de masterat:
Nr. crt. | Domeniul de studii universitare de master | Programul de studii | Taxa de studii anuală | Nr. credite/Durata studiilor | Forma de învățământ/Număr de locuri | |
Cetățeni români/UE (Euro) | Cetățeni din state terțe UE (Euro) | |||||
1. | Medicină dentară
Acreditat | Reabilitări orale cu agregare implantară | 2500 Euro | 9000 Euro | 120 de credite / 2 ani (4 semestre) | Învățământ cu frecvență (IF) 50 de locuri/Domeniu |
CALENDARUL SESIUNILOR DE ADMITERE
Admiterea la programele de studii universitare de master se organizează după cum urmează:
PERIOADA DE ÎNSCRIERE:
- 25 august 2025 – 10 septembrie 2025
INTERVIUL DE ADMITERE:
- 12 septembrie 2025
În ce constă concursul de admitere?
Proba de concurs pentru admiterea în ciclul de studii universitare de master este un interviu (probă orală), desfășurat pe baza unui ghid de interviu specific domeniului Medicină dentară și programului de master din domeniu. Ghidul de interviu poate fi consultat aici. Interviul este susținut în fața unei comisii de interviu. Fiecare membru al comisiei acordă note de la 10 (zece) la 1 (unu), nota probei fiind media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de membrii comisiei. Nota obținută la interviu trebuie să fie de minim 5 (cinci).
Cum se calculează media generală la concursul de admitere?
La stabilirea mediei generale la concursul de admitere în ciclul de studii universitare de master se ia în considerare media generală obținută la examenul de licență cu o pondere de 25% din media generală de admitere.
Media generală la concursul de admitere se calculează cu două zecimale, fără rotunjire și nu poate fi mai mică decât 6 (șase), după următoarea formulă:
Cum te poți pregăti pentru admitere ?
Consultă ghidul de interviu aici
Metodologie admitere 2025 – Facultatea de Medicină Dentară
REVEDERI GENERALE
Înscrierea la concursul de admitere se poate face:
- online, pentru toate programele de studii din cadrul Facultății de Medicină, pe baza portalului de ADMITERE pus la dispoziție de către UTM;
- personal sau prin mandatar, pe bază de procură autentificată la notariat; acest proces constă în crearea unui cont în portal de către candidat și depunera în format letric la secretariatul facultății a documentelor prevăzute mai jos.
► Înscrierea online la concursul de admitere se realizează prin încărcarea documentelor (scanate) de către candidați pe portalul ADMITERE 2025 al UTM, care poate fi accesat de pe site-ul www.utm.ro. Candidații își asumă răspunderea cu privire la exactitatea, veridicitatea și corectitudinea datelor, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale.
► Candidații cetățeni străini (indiferent de cetățenie), români de pretutindeni, refugiați, apatrizi și cei aflați sub protecție subsidiară în România și cetățenii români cu studii în alte sisteme educaționale se pot înscrie exclusiv online.
Candidații înscriși online care au fost declarați admiși și care au plătit cel puțin prima rată din taxa de școlarizare, au obligația de a depune dosarul de înscriere cu documente în format letric la Secretariatul Facultății de Medicină Dentară, în cazul candidaților care au urmat studiile liceale în România, în Sistemul Național de Învățământ, sau la sediul Departamentului Relații Internaționale al UTM din Calea Văcărești nr. 189, în cazul candidaților care au urmat studiile liceale în afara României sau în România într-un alt sistem de învățământ.
În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, se elimină cerința de depunere la dosarul de înscriere la concursul de admitere a copiilor legalizate ale documentelor originale ale candidatului. La dosar se depun copii ale documentelor originale, aduse de către candidat sau realizate în cadrul UTM, certificate pentru conformitate cu originalul de către secretara care realizează înscrierea. Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu documentele în original. După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului, cu excepția actelor de studii (diploma de bacalaureat, diploma de licență), care, în cazul candidaților declarați admiși se păstrează la dosar pe toată durata studiilor. În cazul în care candidatul prezintă copii legalizate, acestea sunt acceptate.
Pentru înscrierea la concursul de admitere, candidații completează o Cerere de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii pentru anul universitar 2025-2026, în care vor menționa, sub semnătură, toate datele solicitate în formularul respectiv. În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea genera cererea de înscriere pe baza datelor completate în portalul de admitere. Cererile de înscriere sunt însoțite de Nota de informare a candidatului la concursul de admitere cu privire la colectarea prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și de Formularul de consimțământ pentru colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal.
DOCUMENTE NECESARE
- Cerere-tip de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de master pentru anul universitar 2025-2026, generată online/ de la secretariatul facultății;
- Actul de identitate, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată, în original în limba română;
- Diploma de bacalaureat, în original și copie. Candidații care sunt studenți la o altă facultate prezintă diploma de bacalaureat în copie certificată conform cu originalul sau legalizată, însoțită de adeverința de student în care se precizează faptul că actele de studii în original se află la dosarul studentului;
- Diploma de licență, în original și copie. Candidații care sunt studenți la o altă facultate prezintă diploma de licență în copie certificată conform cu originalul sau legalizată, însoțită de adeverința de student în care se precizează faptul că actele de studii în original se află la dosarul studentului. Candidații care au urmat studiile universitare în afara României sau într-o altă limbă decât limba română prezintă diploma de licență în original și traducere legalizată (în original) în limba română. Condițiile de apostilare/supralegalizare sunt cele de mai sus;
- Declarație pe proprie răspundere, conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii de master concomitent, indiferent de ciclul de studii și de instituțiile de învățământ superior care le oferă, generată online/de la secretariatul facultății (Anexa 1 la cererea de înscriere);
- Certificat de naștere, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Certificat de căsătorie (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Actul doveditor al divorțului sau dovada de schimbare a numelui (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Adeverință medicală, în original, eliberată de o autoritate competentă română sau traducere certificată conform cu originalul sau legalizată, în cazul în care adeverința este eliberată de o autoritate competentă străină, care să ateste starea de sănătate la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate”;
- Trei fotografii color format ¾;
- Certificat de competență lingvistică pentru limba română, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației, nivel minim B1, sau certificatul de absolvire al Programului pregătitor de limba română, în cazul candidaților cetățeni străini, cu respectarea prevederilor art. 3;
- Notă de informare a candidatului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR), generată online/de la secretariatul facultății (ANEXA 2 la cererea de înscriere);
- Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale, în cazul înscrierilor online (ANEXA 3 la cererea de înscriere).
- Acordul candidaților privind înregistrarea interviului de admitere, în cazul desfășurării online a interviului (ANEXA 4).
Candidații care au promovat examenul de licență în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2024-2025 pot prezenta la înscriere, pentru sesiunea imediat următoare examenului de licență, în locul diplomei de licență, adeverința de promovare eliberată de către instituția de învățământ universitar, în original.
În cazul în care sunt declarați admiși, candidații au obligația de a prezenta, până la data de 25 septembrie 2025, la secretariatul facultății, diploma de licență în original și în copie certificată conform cu originalul sau legalizată.
Pentru mai multe informații vă rugăm să accesați periodic pagina de web
În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online. Pentru alte modalitati de plata a taxelor de admitere click aici
Cuantumul și modalitățile de plată ale taxei de înscriere la concursul de admitere, precum și ale taxei pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale sunt prevăzute în Regulamentul privind nomenclatorul de taxe pentru anul universitar 2025-2026, disponibil la click aici!
Înscrierea la concursul de admitere este confirmată numai dacă există dovada achitării taxei de înscriere. Taxa de înscriere la concursul de admitere și taxa pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale nu se restituie în nicio condiție.
În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online.
E-mail: medicina.dentara@univ.utm.ro