Facultatea de Drept din București organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2025-2026 la următoarele programe de studii universitare de master:
Nr.crt. | Domeniul de studii universitare de master | Programul de studii | Taxa de studii anuală | Nr. credite/Durata studiilor | Număr de locuri | ||||
Cetățeni români/UE (Euro)
| Cetățeni din state terțe UE (Euro)
| ||||||||
1. | Drept | Programul de studii universitare de master Drept civil și drept procesual civil aprofundat IF | 1000 EURO | 3000 EURO | 60 credite/1 an (2 semestre)
| 300 locuri Acreditat | |||
2. | Drept | Programul de studii universitare de master Dreptul afacerilor IF | 1000 EURO | 3000 EURO | 60 credite/1 an (2 semestre)
| ||||
3. | Drept | Programul de studii universitare de master Științe Penale-IF | 1000 EURO | 3000 EURO | 60 credite/1 an (2 semestre)
| ||||
4. | Drept | Programul de studii universitare de master Criminalistica și psihologia judiciară în investigația penală-IF | 1000 EURO | 3000 EURO | 60credite/1 an (2 semestre)
| ||||
5. | Drept | Programul de studii universitare de master Dreptul Uniunii Europene, Instituții de drept material și procesual european -IF | 1000 EURO | 3000 EURO | 60 credite/1 an (2 semestre)
| ||||
6. | Drept | Programul de studii universitare de master Drept medical-IF | 1000 EURO | 3000 EURO | 60 credite/1 an (2 semestre)
|
CALENDARUL SESIUNILOR DE ADMITERE
Admiterea la programele de studii universitare de master se organizează în două sesiuni, după cum urmează:
SESIUNEA IULIE 2025, perioada de înscriere 7 iulie 2025-25 iulie 2025
Interviu de admitere:
10 iulie 2025
17 iulie 2025
25 iulie 2025
Data concursului de admitere: 31 iulie 2025
SESIUNEA SEPTEMBRIE 2025, pentru locurile rămase neocupate în sesiunea iulie 2025, perioada de înscriere 1 septembrie 2025-12 septembrie 2025
Interviu de admitere:
04 septembrie 2025
12 septembrie 2025
Data concursului de admitere: 18 septembrie 2025
Care este procedura de admitere ?
Admiterea se face pe programe de studii și forme de învățământ, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obținute de candidați la concursul de admitere, în limita cifrelor de școlarizare stabilite de ARACIS și prevăzute prin HG pentru anul universitar 2025-2026.
Cum se calculează media generală la concursul de admitere?
Proba de concurs pentru admiterea în ciclul de studii universitare de master este un interviu (probă orală), desfășurat pe baza unui ghid de interviu specific domeniului/programului de master respectiv. Interviul este susținut în fața unei comisii de susținere a interviului, formată dintr-un număr impar de cadre didactice titulare, numite prin hotărâre a consiliului facultății. Fiecare membru al comisiei acordă note de la 10 (zece) la 1 (unu), nota probei fiind media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de membrii comisiei. Nota obținută la interviu trebuie să fie de minim 5 (cinci).
Prin excepție de la prevederea alin. (1), în baza hotărârii Consiliului Facultății, interviul poate fi susținut online, folosind platforma Microsoft Teams. Planificarea și setarea interviurilor candidaților în platforma Microsoft Teams se realizează de către comisia de susținere a interviului.Toți membrii comisiei de susținere a interviului trebuie să fie prezenți simultan pe platformă pe toată durata interviului. Candidatul este obligat să aibă camera video și microfonul deschise pe toată durata examinării.
Susținerea online a interviului se înregistrează integral, de către comisia de susținere a interviului, pentru fiecare candidat și se arhivează în spații și pe unități de memorie securizate, sub coordonarea Direcției IT&C. Înregistrarea rămâne confidențială.
Candidatului i se solicită acordul în scris pentru înregistrarea susținerii online a probei, ca piesă la dosarul de concurs.
Înainte de începerea interviului online, candidatul are obligația de a se identifica prin prezentarea în fața camerei video a actului de identitate.
Se interzice în timpul susținerii online a interviului:
- prezența/accesul altei persoane în locul în care candidatul susține interviul;
- comunicarea cu orice altă persoană pe timpul desfășurării susținerii, în afara membrilor comisiei;
- înregistrarea prezentării probei de către candidat;
- partajarea ecranului de către candidat (share screen) cu alte persoane;
- părăsirea de către candidat a spațiului în care susține interviului;
- întreruperea examenului de către candidat.
Nerespectarea oricăreia dintre interdicțiile menționate conduce la întreruperea examenului și notificarea fraudării acestuia.
Dacă din motive tehnice (pană de curent, lipsa conexiunii la internet etc.) candidatul nu poate accesa mediul online de susținere a interviului, comisia de susținere a interviului poate aproba reprogramarea interviului la o altă oră în cursul zilei respective, fără a perturba programările existente.
La stabilirea mediei generale la concursul de admitere în ciclul de studii universitare de master se ia în considerare media generală obținută la examenul de licență cu o pondere de 25% din media generală de admitere. Media generală la concursul de admitere se calculează cu două zecimale, fără rotunjire și nu poate fi mai mică decât 6 (șase), după următoarea formulă:
Cum te poți pregăti pentru interviul de admitere?
Proba de concurs pentru admiterea în ciclul de studii universitare de master este un interviu (probă orală), desfășurat pe baza unui ghid de interviu specific domeniului/programului de master respectiv. Interviul este susținut în fața unei comisii de susținere a interviului, formată dintr-un număr impar de cadre didactice titulare, numite prin hotărâre a consiliului facultății. Fiecare membru al comisiei acordă note de la 10 (zece) la 1 (unu), nota probei fiind media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de membrii comisiei. Nota obținută la interviu trebuie să fie de minim 5 (cinci).
La stabilirea mediei generale la concursul de admitere în ciclul de studii universitare de master se ia în considerare media generală obținută la examenul de licență cu o pondere de 25% din media generală de admitere. Media generală la concursul de admitere se calculează cu două zecimale, fără rotunjire și nu poate fi mai mică decât 6 (șase), după următoarea formulă:
Citește mai mult!
Metodologia de admitere pentru anul universitar 2025-2026-Facultatea de Drept
- Înscrierea la concursul de admitere se poate face:
a) online, pentru orice program de studiu care face obiectul prezentei Metodologii, pe baza portalului de ADMITERE pus la dispoziție de către UTM;
b) personal, pe baza cărții de identitate sau a pașaportului și a celorlalte documente prevăzute în prezenta Metodologie sau prin mandatar, pe bază de procură autentificată la notariat. Dosarele de înscriere depuse personal la secretariatul facultății se vor introduce în portal de către candidat sub îndrumarea personalul din secretariat în momentul primirii acestora.
- Înscrierea online la concursul de admitere se realizează prin încărcarea documentelor (scanate) de către candidați pe portalul ADMITERE 2025 al UTM, care poate fi accesat de pe site-ul utm.ro. Candidații își asumă răspunderea cu privire la exactitatea, veridicitatea și corectitudinea datelor, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale.
- Candidații cetățeni străini (indiferent de cetățenie), români de pretutindeni, refugiați, apatrizi și cei aflați sub protecție subsidiară în România și cetățenii români cu studii în alte sisteme educaționale se pot înscrie exclusiv online,.
- Pentru respectarea prevederilor legale în vigoare privind regimul actelor de studii în sistemul de învățământ universitar din România, toți candidații vor fi înscriși la concursul de admitere cu numele din certificatul de naștere. În cazul în care numele din certificatul de naștere a fost schimbat, în lista candidaților înscriși se consemnează, între paranteze, și numele din actul de identitate.
- Prin excepție , candidații cetățeni ai statelor terțe (non UE) vor fi înscriși la concursul de admitere cu numele din pașaport.
- Dacă numele și prenumele candidatului de pe diploma de bacalaureat/licență sau echivalent nu sunt identice cu numele și prenumele așa cum apar în actul de identitate și/sau în certificatul de naștere, candidatul este obligat să depună un document justificativ, cum ar fi certificatul de căsătorie/divorț, o dispoziție de schimbare a numelui, o notă explicativă oferită de ambasada/consulat sau un alt document oficial.
- În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, se elimină cerința de depunere la dosarul de înscriere la concursul de admitere a copiilor legalizate ale documentelor originale ale candidatului. La dosar se depun copii ale documentelor originale, aduse de către candidat sau realizate în cadrul UTM, certificate pentru conformitate cu originalul de către secretara care primește dosarul cu documentele în format letric.
- Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu documentele în original. După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului, cu excepția actelor de studii (diploma de licență), care, în cazul candidaților declarați admiși se păstrează la dosar pe toată durata studiilor.
- Se interzice certificarea altor documente decât cele originale.
- Certificarea se face prin compararea documentului original cu copia acestuia și aplicarea pe copie a ștampilei ”conform cu originalul”, urmată de numele și prenumele în clar a secretarei care face certificarea, semnătura olografă a acesteia, precum și data la care s-a făcut certificarea.
- În cazul în care candidatul prezintă copii legalizate, acestea sunt acceptate.
- Taxa de admitere este de 350 lei
- Candidații sunt obligați să achite o taxă de înscriere la concursul de admitere, care se poate plăti prin următoarele modalități: a) online, prin portalul de admitere al UTM; b) la casieria UTM, prin POS sau numerar; c) prin transfer bancar (ordin de plată sau virament online) în contul RO90BTRL04301202N01816XX, deschis la Banca Transilvania, sau în contul RO49RNCB0546029228350001, deschis la BCR, pe baza codurilor de plata, afișate pe site-ul utm.ro.
- Taxa de înscriere la concursul de admitere nu se restituie în nicio condiție (neprezentare, nepromovare etc.).
- Sunt scutiți de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în UTM, dar numai cu condiția ca, la data înscrierii, candidații să aibă vârsta de până la 30 de ani: copiii personalului didactic și didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionat; copiii cu unul sau ambii părinți decedați;
- Scutirea de la plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidați (adeverinta, certificat deces si nastere etc.), dar numai pentru primele două programe de studii la care se înscrie candidatul. Aprobarea scutirii, în baza acestor documete, se face de către comisiile de admitere pe facultate.
DOCUMENTE NECESARE
Actele/documentele necesare la înscrierea la concursul de admitere se depun:
- pe portal admitere: în format scan(după documentele originale),, cu extensia .pdf, .jpg, .png.;
- la secretariatul facultății, în format letric, în dosar-plic, pe care vor înscrie, cu majuscule, numele, inițiala/inițialele prenumelui / prenumelor tatălui (mamei, în cazul în care tatăl este necunoscut), precum și adresa de e-mail și numărul de telefon.
Actele/documentele necesare la înscrierea la concursul de admitere sunt:
Pentru Ciclul de studii universitare de masterat:
- Cerere-tip de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de master pentru anul universitar 2025-2026, generată online/de la secretariatul facultății;
- Actul de identitate, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată, în original în limba română;
- Diploma de bacalaureat, în original și copie. Candidații care sunt studenți la o altă facultate prezintă diploma de bacalaureat în copie certificată conform cu originalul sau legalizată, însoțită de adeverința de student în original, în care se precizează faptul că actele de studii în original se află la dosarul studentului;
- Diploma de licență, în original și copie. Candidații care sunt studenți la o altă facultate prezintă diploma de licență în copie certificată conform cu originalul sau legalizată, însoțită de adeverința de student în original, în care se precizează faptul că actele de studii în original se află la dosarul studentului. Candidații care au urmat studiile universitare în afara României sau într-o altă limbă decât limba română prezintă diploma de licență în original și traducere legalizată (în original) în limba română. Condițiile de apostilare/supralegalizare sunt cele de mai sus;
- Declarație pe proprie răspundere, conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii de master concomitent, indiferent de ciclul de studii și de instituțiile de învățământ superior care le oferă, generată online/de la secretariatul facultății (Anexa 1 la cererea de înscriere);
- Certificat de naștere, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Certificat de căsătorie (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Actul doveditor al divorțului sau dovada de schimbare a numelui (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Adeverință medicală, în original, eliberată de o autoritate competentă română sau traducere certificată conform cu originalul sau legalizată, în cazul în care adeverința este eliberată de o autoritate competentă străină, care să ateste starea de sănătate la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate”;
- Trei fotografii color format ¾;
- Certificat de competență lingvistică pentru limba română, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației și Cercetării, nivel minim B1, sau certificatul de absolvire al Programului pregătitor de limba română, în cazul candidaților cetățeni străini, cu respectarea prevederilor art. 3;
- Notă de informare a candidatului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR), generată online/de la secretariatul facultății (ANEXA 2 la cererea de înscriere);
- În cazul înscrierii online, Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale (ANEXA 3 la cererea de înscriere).
- Acordul candidaților privind înregistrarea interviului de admitere, în cazul desfășurării online a interviului (ANEXA 4 la cererea de înscriere).
- Dovada achitării taxei de înscriere doar pentru cazul în care taxa de înscriere a fost achitată prin transfer bancar,
- Candidații declarați admiși înscriși prin procedura de înscriere online au obligația de a depune personal, pe baza cărții de identitate sau pașaportului, sau prin mandatar cu procură specială autentificată la notar, actele/documentele solicitate în procesul de admitere, în format letric, la secretariatul facultății până la data stabilită pentru achitarea primei rate din taxa de studii.
Candidații care au promovat examenul de licență în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2024-2025 pot prezenta la înscriere, pentru sesiunea imediat următoare examenului de licență, în locul diplomei de licență, adeverința de promovare eliberată de către instituția de învățământ, în original, în care să fie precizate notele/scorurile finale de la examenul de absolvire a liceului. Fac excepție candidații cetățeni străini din state terțe, care au obligația de a prezenta diploma finală de absolvire a liceului/studiilor universitare.
În cazul în care sunt declarați admiși la studii de master, candidații care au promovat examenul de licență în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2024-2025 au obligația de a prezenta diploma de licență, în termen de cel mult 12 luni, la secretariatul facultății, în original și în copie certificată conform cu originalul sau legalizată.
Neprezentarea diplomei de licență în original din vina candidatului declarat admis, în termenul menționat, atrage exmatricularea candidatului.
În cazul pierderii sau deteriorării diplomei de licență, candidatul poate fi înscris pe baza documentelor justificative care atestă îndeplinirea tuturor formalităților legale privind întocmirea unui duplicat al diplomei (anunțul din Monitorul Oficial al României privind pierderea/deteriorarea actului de studii, declarație pe proprie răspundere autentificată la notariat, adresă din partea instituției absolvite din care să reiasă că absolventul a depus solicitare privind eliberarea unui duplicat al diplomei, însoțită de adeverință în original, din care să reiasă media generală obținută la examenul de licență).
Înscrierea la concursul de admitere prin prezență fizică a candidaților care au urmat studiile universitare în România în sistemul național de învățământ se face la sediul Facultății de Drept din Calea Văcărești nr. 187 între orele 900 – 1600 în zilele lucrătoare,
iar sâmbăta între orele 900 – 1400
Înscrierea la concursul de admitere pentru candidaţii cetăţeni străini şi candidații cetăţeni români care au urmat studiile liceale în afara României sau în România la un liceu internațional se face exclusiv online, pe portalul Înscriere admitere 2025, de pe pagina de web www.utm.ro. În acest caz, candidații își asumă răspunderea cu privire la exactitatea datelor, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale.
Documentele urcate în portal trebuie să respecte următoarele indicații:
- un fișier pentru fiecare document; documentele cu mai multe pagini trebuie scanate într-un singur fișier PDF
- documentele traduse trebuie să includă toate paginile într-un singur fișier, iar paginile trebuie să fie în aceeași ordine ca în documentul original primit de la traducător (pagini traduse + copie a documentului original tradus)
- fiecare dosar trebuie denumit după tipul documentului (pașaport, certificat de naștere, diplomă de liceu etc.)
Dosarele transmise online sunt supuse verificării de către Departamentul de Relații Internaționale. Dacă dosarul este complet, veți primi un mesaj electronic conform căruia dosarul dvs. a fost prevalidat.
În cazul în care dosarul este incomplet, veti fi înștiințat pentru corectare/completare dosar, urmând să adăugați online actele lipsă.
După prevalidarea dosarului, candidații trebuie să plătească taxa de admitere pentru a fi înscriși la examenul de admitere.
Orice fel de solicitări privind informații despre înscriere și admitere pot fi adresate online la adresa de email international@univ.utm.ro.
_________________________________________________________________________________
Candidaţii cetăţeni străini şi candidații cetăţeni români care au urmat studiile liceale în afara României sau în România la un liceu internațional trebuie să aibă aceste studii recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării din România, care emite următoarele documente:
- atestat sau adeverință de recunoaștere a studiilor emisă de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) pentru cetățenii români și pentru cetățenii statelor membre UE, SEE și Confederația Elvețiană
- scrisoare de acceptare emisă de Direcția Generală Relații Internaționale și Afaceri Europene (DGRIAE) pentru cetățenii statelor terțe UE, respectiv Direcția Generală Relații Internaționale și Afaceri Europene – Români de Pretutindeni (DGRIAE-RP) pentru etnicii români cu reședința într-un stat terț UE
Candidații care au recunoașterea studiilor liceale de la CNRED trebuie să prezinte documentul de recunoaștere la înscriere. Pentru ceilalți candidați, Universitatea Titu Maiorescu va depune dosarele la CNRED/DGRIAE/DGRIAE-RP după ce sunt declarați admiși la concursul de admitere.
Neobținerea recunoașterii studiilor de la CNRED/DGRIAE/DGRIAE-RP este un motiv legal pentru ca universitatea să nu finalizeze înmatricularea unui candidat!
_________________________________________________________________________________
ACTE ȘI DOCUMENTE NECESARE LA ÎNSCRIERE:
- La înscrierea online sunt acceptate copii simple pentru documentele emise în limba română, engleză, franceză sau italiană.
- În vederea înmatriculării, candidații declarați admiși la concursul de admitere trebuie să depună la dosar traduceri legalizate în limba română ale documentelor emise în alte limbi decât limba română (în original).
- Pentru documentele emise în limba română se depun la dosarul de înmatriculare copii simple ale documentelor originale, certificate pentru conformitate cu originalul de către DRI. Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu şi documentele în original. După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului.
- Candidații etnici români trebuie să prezinte la înscriere declarația de apartenență la identitatea culturală română. Declarația se completează la Ambasada/ Consulatul României în țara de origine a candidatului sau la Departamentul pentru românii de Pretutindeni al Ministerului de Afaceri Externe al României din București.
- După afișarea rezultatelor definitive ale concursului de admitere, candidaţii cetăţeni străini şi candidații cetăţeni români care au urmat studiile liceale în afara României sau în România la un liceu internațional au obligația de a depune în format fizic la DRI actele și documentele menționate mai sus, în termen de maximum 5 zile de la data la care au fost declarați admiși.
- Cererea-tip de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de licență pentru anul universitar 2025-2026, generată online în portal;
- Declarația pe proprie răspundere, conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii de licență concomitent, indiferent de instituțiile de învățământ superior care le oferă, generată online în portal;
- Notă de informare a candidatuluicu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământpentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR), generată online în portal;
- Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale, generată online în portal;
- Cerere pentru echivalarea/recunoașterea studiilor sau pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii în România de către organismele specializate ale Ministerului Educației și Cercetării (dacă este cazul), generată online în portal;
- Actul de identitate, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română sau engleză. În cazul actelor de identitate emise în altă limbă decât cele menționate, se depune 1 traducere legalizată (în original) în limba română;
- Certificat de naștere, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română. În cazul documentelor emise într-o altă limbă decât româna, se depune 1 traducere legalizată (în original) în limba română;
- Certificat de căsătorie(dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română. În cazul documentelor emise într-o altă limbă decât româna, se depune 1 traducere legalizată (în original) în limba română;
- Actul doveditor al divorțului sau dovada de schimbare a numelui (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română. În cazul documentelor emise într-o altă limbă decât româna, se depune 1 traducere legalizată (în original) în limba română;
- Diploma de finalizare a studiilor liceale, în original și 1 traducere legalizată (în original)în limba română.
Lista diplomelor internaționale recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării din România poate fi consultată AICI.
- Pentru statele care sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, diploma trebuie să fie vizată cu Apostila de la Haga de către autoritățile competente din țările emitente.
- Pentru statele care nu sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, diploma trebuie să fie supralegalizată sau însoțită de Adeverința de autenticitate emisă de către autoritățile competente din țara de proveniență. Supralegalizarea se aplică de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România sau de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România.
- Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din țara emitentă.
Lista statelor pentru care se solicită supralegalizarea poate fi consultată AICI .
- Foaia matricolă cu situaţia pe toţi anii de liceu, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română. În cazul documentelor emise în altă limbă decât româna, se depune 1 traducere legalizată (în original) în limba română;
- Diploma de licenţă, în original și 1 traducere legalizată (în original)în limba română. Condițiile de apostilare/supralegalizare sunt cele de mai sus.
14.Situaţia academică/ Suplimentul la diploma de licenţă, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română. În cazul documentelor emise în altă limbă decât româna, se depune 1 traducere legalizată (în original) în limba română;
- Adeverință medicalăeliberată în anul curent de o autoritate competentă română, în original sau traducere certificată conform cu originalulsau legalizată, în cazul în care adeverința este eliberată de o autoritate competentă străină, care să ateste starea de sănătate la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate”;
- Trei fotografii colorformat ¾;
- Certificat de competență lingvistică pentru limba română, nivel minim B1 pentru programele de master, respective nivel minim C1 pentru programele postuniversitare, eliberat de instituţiile de învăţământ superior din România care au acreditat programul de an pregătitor de limba română pentru cetăţenii străini, de unităţile de învăţământ preuniversitar acreditate pentru cursul de iniţiere de limba română, Institutul Limbii Române sau de Institutul Cultural Român. sau certificatul de absolvire al Programului pregătitor de limba română. Sunt exceptați de la această cerință candidații care prezintă acte de studii româneşti (diplome şi certificate) sau acte de studii, situaţii şcolare atestând cel puţin trei ani de studii consecutivi urmaţi, în limba română, într-o unitate şcolară sau instituţie de învăţământ superior din sistemul naţional din România
- Dovada achitării taxei de înscriere;
_________________________________________________________________________________
ATENȚIE!
- CNRED/DGRIAE/DGRIAE-RP poate solicita documente adiționale privind studiile unui candidat;
- Niciun dosar nu este evaluat pentru admitere dacă lipsește vreunul dintre documentele solicitate sau dacă secțiuni din Cererea de înscriere au fost lăsate necompletate;
- Evaluarea dosarului de recunoaștere la Ministerul Educației și Cercetării durează 30 de zile lucrătoare din momentul înregistrării acestuia la CNRED/DGRIAE/DGRIAE-RP. Timpul de procesare ar putea fi prelungit în cazul în care sunt necesare documente suplimentare.
În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online. Pentru alte modalitati de plata a taxelor de admitere click aici
Cuantumul și modalitățile de plată ale taxei de înscriere la concursul de admitere, precum și ale taxei pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale sunt prevăzute în Regulamentul privind nomenclatorul de taxe pentru anul universitar 2025-2026, disponibil la click aici!
Înscrierea la concursul de admitere este confirmată numai dacă există dovada achitării taxei de înscriere. Taxa de înscriere la concursul de admitere și taxa pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale nu se restituie în nicio condiție.
În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online.
E-mail: drept@univ.utm.ro
Secretar: Cristina Zerea – telefon: 0730. 606.477
Secretar: Mina-Daniela Popescu – telefon: 0732.509.799
Secretar: Petrica Petre – telefon: 0741.156.249
Secretar: Nicolescu Georgeta – telefon: 0727.735.217