📌 Calea Văcăreşti nr. 187, sector 4, București

☎️ Contact: click aici!

📮 E-mail: drept@univ.utm.ro

Facultatea de Drept din București organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2025-2026 la următoarele programe de studii universitare de licență:

Nr.crt.Domeniul de licențăProgramul de studiiTaxa de studii anualăNr. credite/Durata studiilorNumăr de locuri
Cetățeni români/UE

(Euro)

 

Cetățeni din state terțe UE

(Euro)

 

1. DreptProgramul de studii universitare de licență Drept IF1250 EURO3000 EURO240 de credite / 4 ani

(8 semestre)

 

450 de locuri,

Acreditat

2. DreptProgramul de studii universitare de licență ID1500 EURO3000 EURO240 de credite / 4 ani

(8 semestre)

 

125 de locuri,

Acreditat

CALENDARUL SESIUNILOR DE ADMITERE

Admiterea la programele de studii universitare de licență Drept IF și ID se organizează  în două sesiuni, după cum urmează:

 

SESIUNEA IULIE 2025, perioada de înscriere 7 iulie 2025-25 iulie 2025

Data concursului de admitere: 31 iulie 2025

 

SESIUNEA SEPTEMBRIE 2025, pentru locurile rămase neocupate în sesiunea iulie 2025, perioada de înscriere 1 septembrie 2025-12 septembrie 2025

Data concursului de admitere: 18 septembrie 2025

Care este procedura de admitere ?

Admiterea se face pe programe de studii și forme de învățământ, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obținute de candidați la concursul de admitere, în limita cifrelor de școlarizare stabilite de ARACIS și prevăzute prin HG pentru anul universitar 2025-2026.

 

Cum se calculează media generală la concursul de admitere? 

Pentru programele de studii universitare de licență IF și ID de la Facultatea de Drept, media generală la concursul de admitere în ciclul de studii universitare de licență este:

  1. media aritmetică între media generală obținută la examenul de bacalaureat și nota obținută la proba scrisă de limba română din cadrul examenului de bacalaureat, pentru candidații care au urmat studiile liceale în România, în sistemul național de învățământ:

 

 

2.media aritmetică între media generală obținută la examenul de bacalaureat (echivalată în sistemul românesc de notare) și media notelor obținute la prima limbă străină (diferită de limba oficială în care s-a studiat) pe parcursul studiilor liceale (echivalate în sistemul românesc de notare), pentru candidații care au urmat studiile liceale în afara României sau în România într-un alt sistem de învățământ:

 

 

Mediile generale la concursul de admitere  se calculează cu două zecimale, fără rotunjire.

 

Citește mai mult!

Metodologia de admitere pentru anul universitar 2025-2026-Facultatea de Drept

ÎNSCRIERE ONLINE
PREVEDERI GENERALE
  1. Înscrierea la concursul de admitere se poate face:

a) online, pentru orice program de studiu care face obiectul prezentei Metodologii, pe baza portalului de ADMITERE pus la dispoziție de către UTM;

b) personal, pe baza cărții de identitate sau a pașaportului și a celorlalte documente prevăzute în prezenta Metodologie sau prin mandatar, pe bază de procură autentificată la notariat. Dosarele de înscriere depuse personal la secretariatul facultății se vor introduce în portal de către candidat sub îndrumarea personalul din secretariat în momentul primirii acestora.

  1. Înscrierea online la concursul de admitere se realizează prin încărcarea documentelor (scanate) de către candidați pe portalul ADMITERE 2025 al UTM, care poate fi accesat de pe site-ul utm.ro Candidații își asumă răspunderea cu privire la exactitatea, veridicitatea și corectitudinea datelor, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale.
  2. Candidații cetățeni străini (indiferent de cetățenie), români de pretutindeni, refugiați, apatrizi și cei aflați sub protecție subsidiară în România și cetățenii români cu studii în alte sisteme educaționale se pot înscrie exclusiv online,.
  3. Pentru respectarea prevederilor legale în vigoare privind regimul actelor de studii în sistemul de învățământ universitar din România, toți candidații vor fi înscriși la concursul de admitere cu numele din certificatul de naștere. În cazul în care numele din certificatul de naștere a fost schimbat, în lista candidaților înscriși se consemnează, între paranteze, și numele din actul de identitate.
  4. Prin excepție candidații cetățeni ai statelor terțe (non UE) vor fi înscriși la concursul de admitere cu numele din pașaport.
  5. Dacă numele și prenumele candidatului de pe diploma de bacalaureat/licență sau echivalent nu sunt identice cu numele și prenumele așa cum apar în actul de identitate și/sau în certificatul de naștere, candidatul este obligat să depună un document justificativ, cum ar fi certificatul de căsătorie/divorț, o dispoziție de schimbare a numelui, o notă explicativă oferită de ambasada/consulat sau un alt document oficial.
  6. În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, se elimină cerința de depunere la dosarul de înscriere la concursul de admitere a copiilor legalizate ale documentelor originale ale candidatului. La dosar se depun copii ale documentelor originale, aduse de către candidat sau realizate în cadrul UTM, certificate pentru conformitate cu originalul de către secretara care primește dosarul cu documentele în format letric.
  7. Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu documentele în original. După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului, cu excepția actelor de studii (diploma de bacalaureat), care, în cazul candidaților declarați admiși se păstrează la dosar pe toată durata studiilor.
  8. Se interzice certificarea altor documente decât cele originale.
  9. Certificarea se face prin compararea documentului original cu copia acestuia și aplicarea pe copie a ștampilei ”conform cu originalul”, urmată de numele și prenumele în clar a secretarei care face certificarea, semnătura olografă a acesteia, precum și data la care s-a făcut certificarea.
  10. În cazul în care candidatul prezintă copii legalizate, acestea sunt acceptate.
  11. Taxa de admitere este de 350 lei
  12. Candidații sunt obligați să achite o taxă de înscriere la concursul de admitere, care se poate plăti prin următoarele modalități: a) online, prin portalul de admitere al UTM; b) la casieria UTM, prin POS sau numerar; c) prin transfer bancar (ordin de plată sau virament online) în contul RO90BTRL04301202N01816XX, deschis la Banca Transilvania, sau în contul RO49RNCB0546029228350001, deschis la BCR, pe baza codurilor de plata, afișate pe site-ul utm.ro
  13. Taxa de înscriere la concursul de admitere nu se restituie în nicio condiție (neprezentare, nepromovare etc.).
  14. Sunt scutiți de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în UTM, dar numai cu condiția ca, la data înscrierii, candidații să aibă vârsta de până la 30 de ani: copiii personalului didactic și didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionat; copiii cu unul sau ambii părinți decedați;
  15. Scutirea de la plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidați (adeverinta, certificat deces si nastere etc.), dar numai pentru primele două programe de studii la care se înscrie candidatul. Aprobarea scutirii, în baza acestor documete, se face de către comisiile de admitere pe facultate.
DOCUMENTE NECESARE

DOCUMENTE NECESARE


Actele/documentele necesare la înscrierea la concursul de admitere se depun:

  1. pe portal admitere: în format scan (după documentele originale), cu extensia .pdf, .jpg, .
  2. la secretariatul facultății, în format letric, în dosar-plic, pe care vor înscrie, cu majuscule, numele, inițiala/inițialele prenumelui / prenumelor tatălui (mamei, în cazul în care tatăl este necunoscut), precum și adresa de e-mail și numărul de telefon.

Actele/documentele necesare la înscrierea la concursul de admitere sunt :

Pentru Ciclul de studii universitare de licență:

  1. Cerere-tip de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de licență pentru anul universitar 2025-2026, generată online/de la secretariatul facultății;
  2. Actul de identitate, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană și traducere legalizată, în original, în limba română, în cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate;
  3. Diploma de bacalaureat, în original și copie. Candidații care sunt studenți la o altă facultate prezintă diploma de bacalaureat în copie certificată conform cu originalul sau legalizată, însoțită de adeverința de student în original, în care se precizează faptul că actele de studii în original se află la dosarul studentului.
  4. Declarație pe proprie răspundere, conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii de licență concomitent, indiferent de ciclul de studii și de instituțiile de învățământ superior care le oferă, generată online/de la secretariatul facultății (ANEXA 1 la cererea de înscriere);
  5. Certificat de naștere, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată, în original, în limba română;
  6. Certificat de căsătorie (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată, în original, în limba română;
  7. Actul doveditor al divorțului sau dovada de schimbare a numelui (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză, franceză sau italiană. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată, în original, în limba română;
  8. Adeverință medicală, în original, eliberată în anul curent de o autoritate competentă română, adeverința medicală eliberată de o autoritate competentă străină în original pentru cele emise în limba engleză, franceză sau italiană, sau traducere certificată conform cu originalul sau legalizată, în cazul în care adeverința este eliberată în altă limbă decât cele menționate, care să ateste starea de sănătate la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate”;
  9. Trei fotografii color format ¾;
  10. Certificat de competență lingvistică pentru limba română, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației și Cercetării, nivel minim B1, sau certificatul de absolvire al Anului pregătitor de limba română pentru cetățenii străini, în cazul candidaților cetățeni străini la programe de studii în limba română,
  11. Notă de informare a candidatului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR), generată online/de la secretariatul facultății (ANEXA 2 la cererea de înscriere);
  12. În cazul înscrierii online, Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale, generată online (ANEXA 3 la cererea de înscriere);
  13. Dovada achitării taxei de înscriere, doar pentru cazul în care taxa de înscriere a fost achitată prin transfer bancar, Candidații declarați admiși înscriși prin procedura de înscriere online au obligația de a depune personal, pe baza cărții de identitate sau pașaportului, sau prin mandatar cu procură specială autentificată la notar, actele/documentele solicitate în procesul de admitere, în format letric, la secretariatul facultății până la data stabilită pentru achitarea primei rate din taxa de studii.

 

Candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar  2024-2025 pot prezenta la înscriere, pentru sesiunea imediat următoare examenului de bacalaureat în locul diplomei de bacalaureat, adeverința de promovare eliberată de către instituția de învățământ, în original, în care să fie precizate notele/scorurile finale de la examenul de absolvire a liceului. Fac excepție candidații cetățeni străini din state terțe, care au obligația de a prezenta diploma finală de absolvire a liceului.

În cazul în care sunt declarați admiși la studii de licență, candidații care au promovat examenul de bacalaureat  în sesiunile corespunzătoare anului școlar  2024-2025 au obligația de a prezenta, până la data de 25 septembrie 2025, la secretariatul facultății, diploma de bacalaureat în original și în copie certificată conform cu originalul sau legalizată.

Neprezentarea diplomei de bacalaureat în original din vina candidatului declarat admis, în termenul menționat atrage exmatricularea candidatului.

În cazul pierderii sau deteriorării diplomei de bacalaureat/ , candidatul poate fi înscris pe baza documentelor justificative care atestă îndeplinirea tuturor formalităților legale privind întocmirea unui duplicat al diplomei (anunțul din Monitorul Oficial al României privind pierderea/deteriorarea actului de studii, declarație pe proprie răspundere autentificată la notariat, adresă din partea instituției absolvite din care să reiasă că absolventul a depus solicitare privind eliberarea unui duplicat al diplomei, însoțită de adeverință în original, din care să reiasă media generală obținută la examenul de bacalaureat/licență).

Înscrierea la concursul de admitere prin prezență fizică a candidaților care au urmat studiile liceale/studiile universitare în România în sistemul național de învățământ se face la sediul Facultății de Drept din Calea Văcărești nr. 187  între orele 900 – 1600 în zilele lucrătoare,
iar sâmbăta între orele 900 – 1400

CANDIDAŢI STRĂINI/ CANDIDAȚI ROMÂNI CU STUDII ÎN AFARA ROMÂNIEI
TAXE DE ÎNSCRIERE

În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online. Pentru alte modalitati de plata a taxelor de admitere click aici

Cuantumul și modalitățile de plată ale taxei de înscriere la concursul de admitere, precum și ale taxei pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale sunt prevăzute în Regulamentul privind nomenclatorul de taxe pentru anul universitar 2025-2026, disponibil la click aici!

Înscrierea la concursul de admitere este confirmată numai dacă există dovada achitării taxei de înscriere. Taxa de înscriere la concursul de admitere și taxa pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale nu se restituie în nicio condiție.

În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online.

E-mail: drept@univ.utm.ro

Secretar: Cristina Zerea – telefon: 0730. 606.477
Secretar: Mina-Daniela Popescu – telefon: 0732.509.799
Secretar: Petrica Petre – telefon: 0741.156.249
Secretar: Nicolescu Georgeta – telefon: 0727.735.217