📌 Calea Văcăreşti nr. 187, sector 4, București
☎️ Tel.: 021.330.11.74
📮 E-mail: drept@univ.utm.ro
FACULTATEA DE DREPT organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2021-2022 la următoarele programe de studii universitare de licență:
Nr. crt. | Domeniul de licenţă | Programul de studii | Nr. credite/ Durata studiilor | Număr de locuri |
1. | Drept | Drept, forma de învățământ cu frecvență (IF) | 240 de credite / 4 ani (8 semestre) | 450 de locuri, Acreditat |
2. | Drept | Drept, forma de învățământ la distanță (ID) | 240 de credite / 4 ani (8 semestre) | 100 de locuri Acreditat |
CALENDARUL SESIUNILOR DE ADMITERE
Admiterea în programele de studii de licență la Facultatea de Drept se organizează în două sesiuni:
SESIUNEA IULIE 2021, perioada de înscriere 1 iulie 2021-28 iulie 2021, fizic
1 iulie 2021-24 iulie 2021, online
- Afișarea rezultatelor: 29 iulie 2021
SESIUNEA SEPTEMBRIE 2021, pentru locurile rămase neocupate în sesiunea iulie 2021, perioada de înscriere 1 septembrie 2021-27 septembrie 2021, fizic.
1 septembrie 2021-25 septembrie 2021, online
- Afișarea rezultatelor: 28 septembrie 2021
CONCURSUL DE ADMITERE
Admiterea se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute de candidaţi la concursul de admitere, în limita cifrelor de şcolarizare aprobate de ARACIS pentru programele de studii Drept IF și Drept ID.
Media generală la concursul de admitere este:
- Media aritmetică între media generală la examenul de bacalaureat sau echivalent și nota obținută la proba scrisă de limba română din cadrul examenului de bacalaureat, pentru candidații care au urmat studiile liceale în România, în limba română;
- Media aritmetică între media generală la examenul de bacalaureat (echivalată în sistemul românesc de notare) și media notelor obținute la prima limbă străină (diferită de limba în care s-a studiat) pe parcursul studiilor liceale (echivalate în sistemul românesc de notare), pentru candidații care au urmat studiile liceale în afara României sau în România într-o altă limbă decât limba română.
Mediile generale la concursul de admitere se calculează cu două zecimale, fără rotunjire.
După afișarea rezultatelor definitive ale concursului de admitere, candidații cetățeni români care au urmat studiile liceale în România în limba română și care au urmat procedura de înscriere online au obligația de a depune în format hârtie actele și documentele menționate mai sus până la termenul scadent de plată a primei rate din taxa anuală de studii, respectiv până la data de 30 august 2021. Candidații care au urmat studiile liceale în afara României sau în România într-o altă limbă decât limba română au obligația de a depune în format hârtie actele și documentele menționate mai sus în termen de maximum 7 zile de la data la care au fost declarați admiși.
ÎNSCRIEREA CANDIDAȚILOR
Înscrierea la concursul de admitere pentru candidații cetățeni români care au urmat studiile liceale în România în limba română se face prin una din următoarele modalități:
- La Secretariatul Facultății de Drept din Calea Văcărești nr.187, etaj I București, Sector 4, personal sau prin mandatar cu procură notarială specială, între orele 900-1600 în zilele lucrătoare, iar sâmbăta între orele 900-1400;
- Online, pe portalul Înscriere admitere 2021, de pe pagina de web www.utm.ro.
Înscrierea la concursul de admitere pentru candidații care au urmat studiile liceale în afara României sau în România într-o altă limbă decât limba română se face prin una din următoarele modalități:
- La sediul Departamentului Relații Internaționale al UTM (Calea Văcărești nr. 189, Corp M, parter) personal sau prin mandatar cu procură notarială specială, între orele 900-1600 în zilele lucrătoare, iar sâmbăta între orele 900-1400;
- Pe portalul Înscriere admitere 2021, de pe pagina de web www.utm.ro.
În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, se elimină cerința de depunere în dosarul de înscriere la concursul de admitere a copiilor legalizate ale documentelor originale ale candidatului. La dosar se depun copii ale documentelor originale, aduse de către candidat sau realizate în cadrul UTM, certificate pentru conformitate cu originalul de către secretara care realizează înscrierea. Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu documentele în original. După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului, cu excepția actelor de studii (diploma de bacalaureat sau echivalentă), care se păstrează la dosar pe toată durata studiilor. În cazul în care candidatul prezintă copii legalizate, acestea sunt acceptate.
Pentru înscrierea la concursul de admitere, candidații completează o Cerere de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de licență pentru anul universitar 2021-2022, în care vor menționa, sub semnătură, toate datele solicitate în formularul respectiv. În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea genera cererea de înscriere pe baza datelor completate în portalul de admitere.
Cererile de înscriere sunt însoțite de Nota de informare a candidatului la concursul de admitere cu privire la colectarea prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și de Formularul de consimțământ pentru colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal.
Acte și documente necesare la înscriere:
- Cererea tip de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de licență pentru anul universitar 2021-2022;
- Actul de identitate, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Diploma de bacalaureat, în original și copie. Candidații care sunt studenți la o altă facultate prezintă diploma de bacalaureat în copie certificată conform cu originalul sau legalizată, însoțită de adeverința de student în care se precizează faptul că actele de studii în original se află la dosarul studentului. Candidații care au urmat studiile liceale în afara României sau în România într-o altă limbă decât limba română prezintă diploma de bacalaureat însoțită de foaia matricolă, în original și traducere legalizată (în original) în limba română. Pentru țările care sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, actele de studii trebuie să fie vizate cu Apostila de la Haga de către autoritățile competente din țările emitente. Pentru țările care nu sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, actele de studii trebuie să fie supralegalizate sau însoțite de Adeverința de autenticitate emisă de către autoritățile competente din țara de proveniență. Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 vor fi însoțite de Adeverința de autenticitate, eliberată de Ministerul Educației din Republica Moldova (în original);
- Cerere pentru echivalarea/recunoașterea studiilor sau pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii în România de către organismele specializate ale MEC (dacă este cazul);
- Declarație pe proprie răspundere, conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii de licență concomitent, indiferent de instituțiile de învățământ superior care le oferă (anexă la cererea de înscriere);
- Certificat de naștere, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Certificat de căsătorie (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Actul doveditor al divorțului (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decît cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
- Adeverință medicală eliberată în anul curent de o autoritate competentă română sau traducere certificată conform cu originalul sau legalizată, în cazul în care adeverința este eliberată de o autoritate competentă străină, care să ateste starea de sănătate la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate”;
- Trei fotografii color format ¾;
- Certificat de competență lingvistică pentru limba română, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației și Cercetării, nivel minim B1, sau certificatul de absolvire al Programului pregătitor de limba română, în cazul candidaților care nu prezintă acte de studii eliberate de instituții de învățământ din România sau din străinătate, cu predare în limba română. Pentru candidații care au urmat studiile liceale în România într-o limbă de circulație internațională sau într-o limbă a minorităților naționale, certificarea competențelor lingvistice de limba română se face cu diploma de bacalaureat. În cazul în care examenul de bacalaureat nu conține o probă de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, absolvenții au obligația de a prezenta un certificat de competență lingvistică pentru limba română, nivel minim B1, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației și Cercetării. Sunt scutiți de obligația de a prezenta un certificat de competență lingvistică pentru limba română sau certificatul de absolvire al Programului pregătitor de limba română acei candidați care au obținut premii la olimpiade naționale de limba română.
- Notă de informare a candidatului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR);
- Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale, în cazul înscrierilor online;
- Dovada achitării taxei de înscriere la concursul de admitere.
Candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar 2020-2021 pot prezenta la înscriere, pentru sesiunea imediat următoare examenului de bacalaureat, în locul diplomei de bacalaureat, adeverința de promovare eliberată de către instituția de învățământ, în original. În cazul în care sunt declarați admiși la studii de licență, candidații menționați au obligația de a prezenta, până la data de 30 septembrie 2021, la Secretariatul Facultății de Drept, diploma de bacalaureat în original și în copie certificată conform cu originalul sau legalizată.
În cazul pierderii sau deteriorării diplomei de bacalaureat, candidatul poate fi înscris pe baza documentelor justificative care atestă îndeplinirea tuturor formalităților legale privind întocmirea unui duplicat al diplomei (anunțul din Monitorul Oficial al României privind pierderea/deteriorarea actului de studii, declarație pe proprie răspundere autentificată la notariat, adresă din partea instituției absolvite din care să reiasă că absolventul a depus solicitare privind eliberarea unui duplicat al diplomei, însoțită de adeverință în original, din care să reiasă media generală obținută la examenul de bacalaureat).
Cuantumul și modalitățile de plată ale taxei de înscriere la concursul de admitere, precum și ale taxei pentru întocmirea și depunerea dosarului la Ministerul Educației pentru candidații cetățeni străini (dacă este cazul) sunt prevăzute în Regulamentul privind nomenclatorul de taxe pentru anul universitar 2021-2022, disponibil la adresa
Înscrierea la concursul de admitere este confirmată numai dacă există dovada achitării taxei de admitere. Taxa de înscriere la concursul de admitere și taxa pentru întocmirea și depunerea dosarului la Ministerul Educației nu se restituie în nicio condiție.
În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online.
Contact:
Tel.: 021.330.11.74
E-mail: drept@univ.utm.ro