Activitățile eligibile ale proiectului
1. Dezvoltarea şi implementarea campaniei de informare şi conştientizare în vederea încurajării antreprenoriatului, privind oportunităţile existente în zone din regiunile Sud Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Est Moldova şi Bucureşti-Ilfov.
1.1 Lansarea oficială publică a proiectului prin organizarea de conferinţe şi comunicate în mass-media centrală şi locală;
1.2 Crearea şi publicarea unui site web, elaborarea unui Plan de comunicare şi a unui Plan media de informare cu privire la proiect;
1.3 Transfer de bune practici în domeniul antreprenorial la nivel naţional şi european;
1.4 Implementarea campaniei de informare şi conştientizare a resurselor umane prin caravane de lucru, ateliere de lucru şi mese rotunde;
1.5 Cercetare şi studii în teren privind analiza socio-economică a resurselor umane şi a mediului de afaceri;
1.6 Achiziţii de servicii, echipamente, birotică, consumabile, publicaţii;
1.7 Asigurarea managementului proiectului.
2. Activităţi de formare profesională în vederea dezvoltării şi consolidării noilor domenii de ocupare şi antreprenoriat (afaceri, societate informaţională, servicii individualizate, mediu) în zone din regiunile Sud Muntenia, Sud-Vest Oltenia Nord-Est Moldova şi Bucuresti-Ilfov.
2.1 Organizarea şi amenajarea atelierelor de lucru în fiecare din cele 5 regiuni ale derulării proiectului;
2.2 Recrutarea a 460 de participanţi din grupul ţintă şi determinarea nevoilor de instruire;
2.3 Stabilirea calendarului şi curriculei de instruire pe 8 module: management, marketing, drept, comunicare, financiar-contabil, fiscal, financiar-bancar, informatică;
2.4 Elaborarea şi tipărirea suporturilor de curs şi altor materiale necesare instruirii;
2.5 Instruirea teoretica şi aplicată a cursanţilor prin sesiuni interactive, prezentare de studii de caz şi de „afaceri de succes”;
2.6 Evaluarea nivelului de pregătire al celor 460 de participanţi la instruire, concursuri şi feedback de la cursanţi;
2.7 Actualizarea site-ului web, comunicare şi informare;
2.8 Asigurarea managementului proiectului.
3. Implementarea de măsuri pentru crearea de servicii noi de consiliere, asistenţă personalizată de specialitate şi mentorat, adoptarea de metode de formare şi proiectarea de instrumente organizaţionale pentru iniţierea de activităţi antreprenoriale în zone din regiunile Sud Muntenia, Sud Vest Oltenia, Nord-Est Moldova şi Bucuresti-Ilfov.
3.1 Elaborarea şi tipărirea unor materiale şi instrumente organizaţionale necesare consilierii şi mentoratului;
3.2 Acordarea de consiliere pentru cursanţii care vor demara noi afaceri;
3.3 Asistenţă de specialitate gratuită şi sprijin în primele două luni de la începerea afacerii;
3.4 Acordarea de consiliere şi asistenţă de specialitate pentru întreprinzatori din zonele vizate;
3.5 Activităţi de mentorat pentru persoanele care au dezvoltat afaceri în zonele de derulare a proiectului;
3.6 Vizite pentru schimb de experienţă între antreprenori din cele 5 zone de derulare a proiectului;
3.7 Actualizarea site-ului web, comunicare şi informare;
3.8 Asigurarea managementului proiectului.
4. Activităţi de diseminare pentru a promova antreprenoriatului din perspectiva dezvoltării durabile, conştientizarea asupra efectelor privind protecţia mediului înconjurator şi consolidarea capacităţii de a dezvolta parteneriate în conformitate cu cerinţele pieţei interne.
4.1 Colectarea, prelucrarea, analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute în atelierele de lucru;
4.2 Întocmirea Raportului privind derularea şi rezultatele proiectului, tipărirea şi diseminarea acestora;
4.3 Închiderea oficială a proiectului prin organizarea unei conferinţe privind diseminarea rezultatelor obţinute şi a unui comunicat în mass-media centrală si locală;
4.4 Premierea câştigătorilor concursurilor organizate în cadrul proiectului;
4.5 Diseminarea unor rezultate ale proiectului prin participarea la conferinţe şi manifestări ştiinţifice naţionale şi internaţionale;
4.6 Dezvoltarea unor noi parteneriate cu instituţii, agenţii, organizaţii, patronate, IMM uri etc. care doresc să implementeze astfel de proiecte în viitor;
4.7 Actualizarea site-ului web, comunicare şi informare;
4.8 Asigurarea managementului proiectului.